Wraz z upływem lat oraz wciąż rosnącą popularnością rozwiązań internetowych, coraz mniej firm decyduje się na projektowanie i zakup tradycyjnych gadżetów reklamowych dla swojej marki. Czy słusznie?
Niewątpliwie, w ostatnim czasie wyjątkowo wzmożone działania reklamowe obserwuje się przede wszystkim w sieci. Dotyczy to zarówno prowadzenia tzw. Content marketingu, o którym wspominaliśmy już wcześniej, jak i kamapnii internetowych Google AdWords, pozycjonowania stron WWW czy korzystania z reklam banerowych. Należy jednak pamiętać, że największą efektywnością możemy cieszyć się wtedy, gdy nasze działania zostaną spolaryzowane na wiele odmiennych form marketingu. W związku z tym również posługiwanie się gadżetami marketingowymi wciąż może prowadzić nas do sukcesu, jednak należy pamiętać, aby dostosować je do obecnych standardów. Co to oznacza?
Mamy na myśli fakt, że dziś o wiele lepszym gadżetem reklamowym okaże się powerbank lub pendrive, a nie smycz czy notes. Ludzie przyzwyczaili się do korzystania z sieci i urzadzeń mobilnych – wykorzystaj to! Podaruj swoim klientom narzędzia, które rzeczywiście przydadzą im się podczas wykonywania codziennych czynności.
Zalety gadżetów reklamowych
Gadżety reklamowe od zawsze świetnie budowały wizerunek firmy oraz świadomość jej istnienia w oczach klienta. Zapamiętany przez niego przedmiot z logo marki sprawia, że potrafi łatwiej zaufać oferowanym usługom i produktom. Ponadto, dostęp do nich uzyskują przede wszystkim stali kontrahenci i obecni klienci, dzięki czemu gadżety reklamowe trafiają do węższego grona odbiorców, stanowiąc w ich oczach element świadczący o wyjątkowym traktowaniu przez markę. To właśnie budowanie bezpośredniej relacji z klientem sprawia, że decydowanie się na gadżety reklamowe w ramach odpowiedniej koncepcji marketingowej stanowi świetne rozwiązanie, które pozwala na podrzymywanie kontaktów biznesowych w perspektywie długoterminowej. Obcowanie z przedmiotami opatrzonymi logo czy motywem marki skutecznie przywiązują do niej klienta, który często nie może obyć się bez ulubionego, dobrze zaprojektowanego gadżetu.
Ile to kosztuje i jak dobrać gadżety reklamowe?
Co ciekawe, skuteczność tej formy promocji jest na tyle wysoka, że w praktyce stanowi jeden z najtańszych sposobów reklamowania marki. Zdaniem przedsiębiorców, jest to najbardziej efektywna metoda marketingowa zaraz obok działań internetowych. Należy jednak pamiętać, że wraz z upływem lat klienci zwracają coraz większą uwagę na jakość produktów. W związku z tym rosnącą popularnością cieszą się firmy oferujące produkcję wysokiej jakości gadżetów reklamowych wykonywanych w Polsce. Odpowiednia estetyka oraz dobre materiały sprawiają, że klient będzie korzystał z produktu reklamowego częściej i chętniej, co skutecznie zwróci koszt jego zakupu.
Kiedy wręczać gadżety reklamowe?
Pomijając tak oczywiste wydarzenia jak targi, eventy branżowe i szkolenia, gadżety reklamowe coraz częściej wręczane są podczas podejmowania współpracy z klientem. W związku z tym otrzymują je oni przede wszystkim w trakcie podpisywania umów z firmą czy dokonywania większych zakupów.
Chcesz stworzyć gadżety reklamowe dla Twojej firmy? Skontaktuj się z nami!
Olicom Interactive umożliwia prowadzenie działań marketingowych firmy zarówno w wymiarze internetowym, jak i bardziej tradycyjnym. W związku z tym nic nie stoi na przeszkodzie, abyśmy zaprojektowali dla Ciebie motywy graficzne mające znaleźć się na gadżetach reklamowych. Wystraczy, że przekażesz nam swoje wytyczne, a my zaproponujemy kilka alternatywnych projektów do wyboru! Podejmujemy współpracę z firmami zajmującymi się produkcją wysokiej jakości produktów zaprojektowanych zgodnie ze współczesnymi trendami, dzięki czemu zrealizujemy za Ciebie konkretne zlecenie. Zainteresowała Cię nasza propozycja? Wyślij do nas zapytanie!
Moim zdaniem warto jest wciąż w nie inwestować, ze względu na to, że mają one cielesny charakter. Jeśli jesteśmy wstanie coś dotknąć jest to dla nas bardziej wartościowe niż mail z życzeniami bądź gratulacjami.
Typowe gadżety reklamowe takie jak torby papierowe, teczka czy pendrive z nadrukiem, które do dziś nie wyszły z mody w trakcie spotkań biznesowych, wynika to głównie z możliwe a przede wszystkim bardziej werbalnego podziękowania za spotkanie i jednocześnie podziękowanie.
Warto zaznaczyć, że takie gadżety reklamowe jak eko torby bawełniane, kalendarze, czy długopisy z logo firmy są jednym z najtańszych form reklamy. Jednak by taka reklama była skuteczna wymaga stworzenia stworzenia odpowiednich projektów graficznych, a także co ważne stworzenia długotrwałych innych długotrwałych działań marketingowych. Bo tylko wtedy uda się ugruntować wizerunek firmy.
Zgadzam się z przedmówcami, klienci lubią otrzymywać podarunki, chociażby było to drobiazgi. Ładnie wyglądają te dodatkowo zapakowane, moim zdaniem warto drukować też w druk opakowań kartonowych. Odpowiednio prezentujące się opakowanie z logo firmy wkomponowane w ciekawe tło – przyciąga uwagę!
Ja uważam, że warto inwestować w takie rzeczy. Zawsze to jakaś forma promocji marki :). Wiele osób korzysta z gadżetów w większym lub mniejszym stopniu.
Wszystko jasno napisane 🙂 Klienci uwielbiają dostawać takie gadżety. Najbardziej chodliwy towar to pendrive. Ja swoje gadżety reklamowe pakuję w torby papierowe z nadrukiem i w takiej formie rozdaję klientom.
Moim zdaniem warto cały czas inwestować w gadżety reklamowe. Przede wszystkim dlatego, że jest to doskonałe urozmaicenie profilu reklamowego i zawsze można liczyć na to, że klient zapamięta naszą markę. Budujemy więc tzw. świadomość marki oferując gadżety takie jak: długopisy reklamowe, grawery w szkle czy drewnie, smycze i inne akcesoria.
Moim zdaniem warto, bo to bardzo fajna forma reklamy, która przydaje się zwłaszcza firmom działającym na lokalnym rynku. Niektórzy twierdzą, że to przestarzałe ale moim zdaniem długopisy z nadrukiem lub inne akcesoria są ponadczasowe i świetnie się sprawdzają w tej formie 🙂