Jakie korzyści przynoszą kampanie Google AdWords?

29 Listopad 2017
[ 2886 ] Wyświetleń artykułu
Autor: Przemysław

Od wielu lat poruszanie się w Internecie opiera się w głównej mierze na korzystaniu z wyszukiwarek. Panuje prosta zasada- jeśli czegoś nie wiem, szukam lub potrzebuję – „googluję” to. Dzięki temu intuicyjnemu schematowi każdy w krótka chwilę potrafi dotrzeć do obranego celu. Wyszukiwarki internetowe ułatwiają użytkownikom znalezienie informacji na wybrane tematy poprzez sugerowanie stron najlepiej odpowiadających ich zapotrzebowaniu. Dzięki temu wiemy, że witryny pojawiające się na pierwszych pozycjach są zazwyczaj wiarygodne i odpowiadające naszym potrzebom. Nie zapowiada się, aby ten schemat miał się zmienić, dlatego też warto korzystać z pewnego narzędzia, które ułatwia przedsiębiorcom oraz firmom dotarcie do potencjalnych klientów poprzez reklamowanie stron w wyszukiwarkach, a także na konkretnych stronach internetowych.

wyszukiwanie-słow-kluczowych-lupa_23-2147501699

AdWords – niezwykle skuteczne narzędzie reklamowe

AdWords jest narzędziem należącym do Google i umożliwia reklamowanie się w sieci. Oferuje ono bardzo szeroki zakres reklam, które skutecznie trafiają do użytkowników Internetu. Jeśli widzisz reklamę w wyszukiwarce lub na stronie, to prawdopodobnie jest ona wyświetlana właśnie poprzez system Google AdWords. Google AdWords oferuje takie formy reklamy jak reklamy tekstowe, banery internetowe, remarketing, reklamy wideo, reklamy w aplikacjach czy zakupy Google. AdWords wykorzystuje system słów kluczowych. Oznacza to, że promuje dane strony opisane konkretnymi słowami kluczowymi, które są wyszukiwane przez internautów. Reklamy te są wyświetlane zarówno na komputerach, jak i na urządzeniach mobilnych. Systemy tworzenia kampanii AdWords pozwalają na precyzyjne określenie odbiorców reklamy. Dzięki temu w każdej wybranej kampanii można dokładnie zdefiniować dane demograficzne potencjalnych konsumentów, takie jak wiek, płeć czy miejsce zamieszkania. Tak określona reklama trafi bezpośrednio do tych klientów, do których na początku zakładano, przy czym takie dane można bezproblemowo sprawdzić w statystykach kampanii
Podstawowe rodzaje reklam

AdWords oferuje szeroki wachlarz reklam internetowych. Poniżej znajdziesz opis najważniejszych z nich.

  • Reklamy tekstowe

Są to reklamy wyświetlające się w sieci reklamowej Google zazwyczaj przed i po wynikach organicznych wyszukiwarki. Zawierają one nagłówek, adres URL prowadzący do strony oraz miejsce na tekst reklamy. Reklamy tekstowe oznaczone są zielonym banerem. Kampanie AdWords wykorzystują słowa kluczowe, aby promować konkretne strony. tekstowa Do danej kampanii można przypisać wiele słów kluczowych oraz słów wykluczających wyszukiwanie. Dzięki temu po wpisaniu frazy „Buty Poznań” wyświetlą nam się strony sklepów z butami w Poznaniu. Dzięki słowom wykluczającym unikniemy promocji przy wyszukiwaniach niepożądanych słów, na przykład gdy internauta wpisze „najgorsze buty Poznań” nie pojawi się reklama, która wykluczyła te słowa.

  • Reklama banerowa

Są to reklamy w formie banerów umieszczanych na konkretnych stronach. Mogą być one statyczne lub ruchome. Banery mogą być wyświetlane w różnych wymiarach, na różnych stronach docelowych w sieciach reklamowych Google. Jest to duża zaleta, gdyż można ustawić taką reklamę, aby wyświetlała się na przykład tylko na wybranych stronach branżowych. Atrakcyjne wizualnie banery przyciągają uwagę internauty, dlatego też mogą być bardzo skuteczne. Należy zaznaczyć, że koszt takich reklam naliczany jest od kliknięcia, dzięki czemu można zwiększyć świadomość strony lub marki przy niskim nakładzie finansowym, gdyż nie każdy kto zobaczy reklamę banerową wygeneruje koszt dla reklamodawcy.

  • Remarketing

Jest to poniekąd rodzaj reklamy banerowej, ponieważ wyświetla się na stronach internetowych w formie baneru, ale jego widoczność jest generowana w zależności od tego kto odwiedził stronę. Remarketing trafia do osoby, która w przeszłości odwiedziła daną witrynę internetową, lecz z jakichś powodów ją opuściła. Reklama ta pojawia się w serwisach, które ta osoba przegląda, w celu zachęcenia do powrotu na tą stronę. Dzięki tym działaniom istnieje szansa, że internauta wróci na daną stronęoraz że przekonasz go tym do zakupu produktów, które z różnych powodów porzucił w koszyku. W tym celu korzysta się z plików cookies, czyli tak zwanych „ciasteczek”. Pliki te gromadzą ustawienia i inne informacje używane na odwiedzanych przez internautę stronach, następnie wykorzystuje się je, aby dotrzeć do odbiorcy z kampanią remarketingową.

  • Reklamy wideo

W AdWords można tworzyć bardzo ciekawe i efektywne reklamy wideo, wyświetlane w różnych miejscach -zarówno w YouTube, jak i w witrynach partnerów wideo oraz w aplikacjach należących do sieci reklamowej, w tym na tabletach i urządzeniach mobilnych. Aby utworzyć reklamy wideo, należy posiadać konkretny film reklamowy na stronie YouTube.com. Reklamy mogą wyświetlać się przed oraz w trakcie filmów na YouTube, a także bezpośrednio na witrynach i w aplikacjach znajdujących się w sieci reklamowej Google. Reklamodawcy płacą tylko wtedy, gdy użytkownicy obejrzą 30 sekund filmu (lub cały, jeśli trwa on krócej), lub wejdą w inną interakcje z wideo (na przykład klikną w odnośnik do strony).

media-marketing-koncepcja_1325-48

Ciągły rozwój programu

Google AdWords istnieje na rynku praktycznie od 2000 roku. Od tamtej pory program jest cały czas rozwijany i unowocześniany zgodnie z duchem czasu- od interfejsu, po coraz to nowsze funkcje. Zaczęło się od prostych sponsorowanych linków w wyszukiwarkach. Lata później Google wykupiło platformę YouTube, dzięki czemu zaczęto emitować reklamy w formie wideo.  Nie da się przewidzieć jaki będzie następny krok, ale pewne jest to, że AdWords nie przestanie się rozwijać. Przykładem mogą być ostatnio wprowadzone zmiany. Adwords nie tylko zmienia wygląd interfejsu, ale dodaje nowe funkcje, dzięki którym reklamy stają się coraz bardziej efektywne!

stary adwordsStary wygląd interfejsu

unnamedNowy wygląd interfejsu

  W ostatnim czasie Google nie tylko zmieniło wygląd interfejsu AdWords, ale jak zapewniają twórcy, zdecydowanie zwiększyli szybkość działanie narzędzia. Poza przyspieszeniem serwisu, zmieniły się również położenia wykresów, które ukazywały najważniejsze informacje na temat kampanii, odbiorców reklam i ich zaangażowania.

Do kogo kierowane są usługi Google AdWords?

Usługi Google AdWords dedykowane są tak naprawdę dla każdego, kto chce pojawić i utrzymać się w sieci. Pomagają zwiększyć świadomość marki zarówno dużych, jak i małych przedsiębiorstw oraz zwiększyć współczynnik odwiedzin strony internetowej, a w efekcie końcowym zwiększyć sprzedaż. Warto wspomnieć, że w tego rodzaju reklamach nie płaci się za wyświetlenia, a dopiero za kliknięcie.  Dzięki temu reklama może wyświetlić się ogromnej ilości użytkowników, ale firma zapłaci jedynie za tych, którzy klikną w reklamę.

Kliknij, aby zobaczyć oryginalne zdjęcia: 12345

by Przemysław

5 thoughts on “Jakie korzyści przynoszą kampanie Google AdWords?

  1. Artur napisał(a):

    Na początek gratuluję dobrze napisanego artykułu! Szczerze mówiąc, umiejętnie prowadzona kampania w Google Adwords (obecnie Ads), może przynieść spore korzyści dla działalności biznesowej praktycznie w każdej branży. Warto jednak pamiętać o tym, że ludzie już rozpoznają standardowe reklamy i w takie jednak kilkają już rzadziej. Z tego tytułu warto zainteresować się dostępnymi rozszerzeniami. Temat ten, w przystępny sposób, został szerzej poruszony, m.in. w artykule https://www.grupa-tense.pl/blog/rozszerzenia-reklam-adwords-poradnik/. Jest to idealne dopełnienie powyższego artykułu – obydwie treści są obowiązkowe dla każdego, kto planuje rozpocząć kampanię w Ads.

  2. Rafał Śliwiok napisał(a):

    Każda forma reklamy jest dobra w większym lub mniejszym skutkiem dotarcia do klienta docelowego. Kampanie Adwords w zależności od branży lubią być czasami wyklikiwane, często przez konkurencję.

  3. Filip napisał(a):

    Google Ads lubi być kosztowny, ale jest to adekwatne do konkurencyjności fraz. Tak czy inaczej każda reklama polepszy sprzedaż 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Current day month ye@r *