W social media, jak w kalejdoskopie- zmiany, zmiany…

15 Czerwiec 2016
[Brak komentarzy] Dodaj Komentarz
[ 1300 ] Wyświetleń artykułu
Autor: Karolina Kostańska

Modernizacje i nowe funkcjonalności w mediach społecznościowych pojawiają się w tak szybkim tempie, że czasami trudno za nimi nadążyć. Jakie zmiany pojawiły się w ostatnim czasie oraz czego możemy spodziewać się w najbliższej przyszłości? O tym poniżej.

Instagram

 Najbardziej zadziwiającą i rzucającą się w oczy zmianą, jaka nastąpiła w ostatnim czasie, była modernizacja dobrze znanego i rozpoznawalnego logotypu aplikacji. Nowe logo zostało uproszczone, detale usunięto, a kolorystykę zaczerpnięto z tęczowego fragmentu poprzedniego wyglądu. Modernizacja podzieliła internautów na zwolenników i przeciwników kolorowego logo. Może to właśnie wywołanie dyskusji było jednym z celów wprowadzenia zmiany w sieci społecznościowej, w której wrażenia estetyczne mają kluczowe znaczenie? A jak Wam podoba się nowy wygląd i czy już zdążyliście się do niego przyzwyczaić?

Instagram-logo

Oprócz samego logo, zmienił się także wygląd interface’u.

instagram_2016

O innej zmianie w aplikacji, polegającej na możliwości dodawania dłuższych filmików, przeczytasz TUTAJ.

Facebook

Informowaliśmy Was już o zmianie na Facebooku, umożliwiającej wszystkim wydawcom zamieszczanie interaktywnych artykułów- więcej na ten temat przeczytasz TUTAJ. To jednak nie koniec aktualnych nowości, o których warto wspomnieć.
W ostatnim czasie Facebook umożliwił swoim użytkownikom udostępnianie i oglądanie transmisji na żywo. Funkcja ta cieszy się szczególnie dużym powodzeniem wśród artystów. W ostatnim czasie wywiad na żywo można było oglądać na funpage’u Florence and the Machine, a ekipa Męskiego Grania z wykorzystaniem tej funkcji nagłośniła premierę singla tegorocznej edycji festiwalu. Z transmisji korzystają też chętnie puby i kluby, które w weekendy chcą przyciągnąć gości odpowiednią atmosferą. Transmisja na żywo nie może trwać dłużej, niż… 90 minut! To z pewnością warta uwagi opcja, szczególnie, że do jej uruchomienia wystarczy urządzenie z systemem iOS lub Android.

Męskie Granie transmisja

A jakich nowych zmian możemy spodziewać się na Facebooku?

W zakresie dodawania plików multimedialnych, ciekawą nowością jest dodawanie zdjęć oraz filmików 360 stopni. Jaką motywację dla tej modernizacji podają twórcy Facebooka? Ma ona umożliwić intensywniejsze przeżywanie chwil, jakimi dzielą się użytkownicy i spotęgować wrażenie, że jesteśmy obok osoby publikującej multimedia, w samym centrum wydarzeń. Oczywiście jest to dobry sposób na zwiększenie zaangażowania użytkowników. Jak dodać zdjęcie 360 stopni? Musimy posiadać urządzenie z iOS lub Android, które posiada funkcję panoramy lub posiadać dostęp do aplikacji Street View lub Google Camera. Możliwe jest też wykorzystanie bardziej zaawansowanych rozwiązań, czyli kamer sferycznych, takich jak Samsung Gear 360, RICOH THETA S, 360Fly, Giroptic 360 Cam, ALLie Camera czy Panono.

360 stopni

Istotną modernizacją dla lokalnych przedsiębiorców będzie dodanie mapki lokalizacyjnej do publikowanych na portalu reklam, co umożliwi zwiększenie odwiedzin punktów stacjonarnych. Dzięki wykorzystaniu istniejących już rozwiązań, takich jak Google Maps czy Apple Maps, mapki będą w pełni dostosowane do urządzeń mobilnych. Po kliknięciu użytkownik zobaczy godziny otwarcia i numer telefonu, a mapa wskaże klientowi drogę do sklepu. Na tej podstawie Facebook zliczy i zaraportuje reklamodawcy, ile odwiedzin sklepu udało się wygenerować.

Facebook_AdMap

To nie koniec zmian. Facebook jest właśnie w trakcie testów nowego wyglądu portalu na ekranach tradycyjnych monitorów. Całkiem niedawno Google usunęło z wyników wyszukiwania prawą kolumnę, w której znajdowały się reklamy Google AdWords- zabieg ten miał ujednolicić wygląd wyszukiwarki na wszystkich rodzajach urządzeń. Facebook ma podobny plan- prawa kolumna z reklamami prawdopodobnie wkrótce zniknie. Co więcej, zdjęcie w tle, które w tym momencie jest częściowo zakryte zdjęciem profilowym, ma zostać powiększone. Bardziej wyeksponowane staną się przyciski CALL TO ACTION. Wszystkie zmiany mają pomóc użytkownikom i przedsiębiorcom skuteczniej się komunikować i efektywniej prowadzić działania w social media.

Cover photo

Jak podobają Wam się nowe zmiany? Lubicie, gdy modernizacje wprowadzane są tak często, czy może wolicie sprawdzone i znajome rozwiązania?

by Karolina Kostańska

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Current day month ye@r *