Instagram. Zatrzymaj (się na) więcej niż chwilę.

31 marzec 2016
[Brak komentarzy] Dodaj Komentarz
[ 3512 ] Wyświetleń artykułu
Autor: Karolina

Instagram, czyli społecznościowa platforma fotograficzna, powstała w 2010 roku i wtedy też rozpoczął się prawdziwy boom na udostępnianie zdjęć za pomocą smartphonów. Do końca 2011 Instagram zgromadził 10 milionów użytkowników. W 2012 było ich aż 80 milionów, a rok później 150 mln. Obecnie na Instagramie jest już ponad 400 milionów miłośników hashtagów i szybkich fotek, gwiazd i celebrytów oraz kont firmowych, reprezentujących mniejsze i większe biznesy!

Instagram

Odkąd Instagram podbił serca zwolenników dokumentowania i dzielenia się momentami ze swojej codzienności, na portalu społecznościowym wprowadzane były liczne zmiany. Część z nich wywołała większe emocje, inne natomiast przeszły bez echa. Z pewnością ważnym momentem było przejęcie platformy przez Facebooka i wprowadzenie postów sponsorowanych, dzięki którym Instagram stał się jeszcze atrakcyjniejszy dla firm. Dla użytkowników najbardziej znaczące było umożliwienie udostępniania zdjęć bezpośrednio dla wybranych followersów (Instagram Direct), opcja dodawania zdjęć w formatach innych niż charakterystyczne kwadraty, czy dzielenia się 15-sekundowymi video.

Dotychczas układ i format treści sprzyjały szybkiemu przewijaniu nowo dodanych postów. Jednak, jak ogłosił Instagram, pora na kolejną zmianę. Już wkrótce portal udostępni możliwość dodawania 60-sekundowych filmików. Co więcej, użytkownicy będą mieli możliwość sklejania i tworzenia video z kilku plików znajdujących się w pamięci smartphona czy komputera. W pierwszej kolejności z opcji tej będą mogli korzystać posiadacze urządzeń z iOS 7.19. W późniejszym czasie także osoby korzystające z systemu Android i wszyscy inni posiadacze kont na Instagramie.

Movie

Kliknij, by zobaczyć filmik prosto z Instagrama!

MovieOczywiście zdjęcia nadal będą grały główną rolę na portalu, ale bez wątpienia zwiększy się znaczenie treści bardziej angażujących użytkowników. Skąd taki pomysł? Oglądalność video w sieci stale rośnie. Internauci poświęcają na tą aktywność o ponad 40 proc. więcej czasu niż jeszcze pół roku temu. Wzrasta też popularność zamieszczania przez użytkowników krótkich video. W końcu nie bez przyczyny sporą popularnością cieszy się portal społecznościowy Snapchat, polegający na udostępnianiu maksymalnie 10-sekundowych filmików, które po odtworzeniu bezpowrotnie znikają.

Aktualizacja wprowadzana przez Instagram pozwala na stworzenie bardziej rozbudowanego i ciekawego przekazu. Jest to szczególnie dobra nowina dla obecnych na portalu marek, które poprzez dobrze przemyślany multimedialny przekaz, zyskają możliwość wywołania większego zainteresowania, zaangażowania i przyciągnięcia nowych fanów.

by Karolina

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Current day month ye@r *