Twitter – czyli budowanie wizerunku z prędkością światła!

07 maj 2015
[Brak komentarzy] Dodaj Komentarz
[ 4549 ] Wyświetleń artykułu
Autor: Ewa

2


Twitter to darmowy mikroblog dostępny dla osób prywatnych, publicznych oraz firm. To inaczej przepływ informacji w ilości i prędkości niemalże nieokreślonej. Wiadomości te nie trafiają w próżnię komunikacyjną,  a są na bieżąco śledzone przez dosłownie miliony osób! To główna różnica tego portalu społecznościowego od FB czy NK, gdzie np. na kontach prywatnych skupiamy się zwykle na osobach, które już znamy z realnego życia. Czy jest zatem jeszcze miejsce dla nowych użytkowników Twittera? Czy jest szansa na zaistnienie w tym strumieniu tematów? Odpowiedź na wszystkie te pytania jest prosta – TAK, jest szansa!

Kilka słów o tym jak włączyć się do ruchu na tej autostradzie słów:
Na samym początku należy wejść na stronę www.twitter.com i zupełnie nieodpłatnie zarejestrować się, aby utworzyć konto. Jak zwykle trzeba zaakceptować kilka regulaminów. Gdy utworzymy swoje konto i przejdziemy samouczek, który pomoże nam odnaleźć się i poruszać po Twiterze, to należy jeszcze zakończyć tworzenie konta i potwierdzić adres e-mail ( wchodząc na skrzynkę mailową i postępując zgodnie z wytycznymi, zawartymi w mailu powitalnym, otrzymanym od Twittera ).Całość zajmuje niewiele czasu i nie jest skomplikowana.

Gdy konto jest już gotowe możemy z niego korzystać 24h / 7 dni w tygodniu, również z telefonu, pobierając odpowiednią aplikację na naszego smartfona. Głównym celem Twittera jest przyciągnięcie jak największej liczby osób do profilu. W tym celu należy już od samego początku zadbać o wizualny wymiar konta. Poniżej znajdziecie 4 złote zasady, które pomogą Wam zbliżyć się do wizualnego ideału wizerunkowego na Twitterze.

  1. Zdjęcie albo grafika, która będzie Waszą wizytówką i identyfikacją wizualną, powinna być przyjemna i budzić zaufanie oraz jak najlepiej o Was świadczyć w myśl powiedzenia „Jak nas widzą tak nas piszą”. Postawmy się na miejscu odbiorców i zastanówmy się czy sami chcielibyśmy patrzeć na zdjęcie jakie zamieszczamy i jakie budzi ono w nas emocje!
  2. Kilka słów o tym kim jesteście, czyli biografia „BIO”, a dokładnie 160 znaków na to by w inteligentny, zabawny czy inny ciekawy sposób, zachęcić Odbiorców do odwiedzin na Waszym koncie. Na pełny i przydługi życiorys nie ma tu miejsca!
  3. Spójność wizualną, na koncie zapewni Wam indywidualny projekt graficzny albo darmowe, dostępne szablony szaty graficznej. Zdjęcie jest ważne, ale również kolorystyka albo obrazy w tle są istotne. Całość powinna być atrakcyjna i sprawiać odbiorcom radość z przebywania na waszym profilu. To są przecież wasi Goście, bądźcie, zatem dobrymi gospodarzami!
  4. TREŚĆ WPISÓW! Wasze zdjęcie i ciekawa grafika zaproszą Gości na Wasz profil, ale tylko treści jakie publikujecie zachęcą Użytkowników Twittera do śledzenia Waszych poczynań. Zapewnijcie zarówno jakość jak i ilość wpisów. Przyzwyczajcie Śledzących do regularnych odwiedzin i do rozpowszechniania Waszych wiadomości.

Jak już wspomniałam, ilość informacji przebiegająca przez Twittera jest tak ogromna, że łatwo wypaść z obiegu informacyjnego, dlatego warto logować się regularnie i tworzyć „ LISTY ”, które pogrupują nam obserwowane konta i kontrolować wpisy. „LISTY” pomogą nam być zawsze na bieżąco!

Twittowanie wchodzi w krew i z czasem nabiera się wprawy, a z każdą publikacją odczuwa się większą radość gdy zauważa się żywe reakcje nieznanym nam ludzi. Bez względu na to czy konto należy do osoby prywatnej czy do firmy, zakładanie i struktura profilu jest taka sama, ale polecamy zdobywanie doświadczenia na profilu prywatnym zanim ruszycie w świat promowania konta firmowego. Najpierw warto odwiedzić inne konta firmowe i czerpać z nich inspiracje, a może również uczyć się na ich błędach.

3

Gdy już zdecydujecie się na prowadzenie konta firmowego, pamiętajcie, że to jest blog i ludzie chcą tam przede wszystkim dyskutować i oczekują reakcji. To nie jest rubryka ogłoszeń w gazecie  : SPRZEDAM/ KUPIE, czy sklep internetowy: WYBIERZ / ZAMÓW / ZAPŁAĆ/. Jeśli do takich celów chcecie wykorzystać Twittera, to z całą pewnością poniesiecie porażkę!

Założyliście konto firmowe, zatem chcecie zaistnieć w tej towarzyskiej społeczności. Zapoznajcie się z Obserwującymi i dajcie Im szanse aby się z Wami zaprzyjaźnili i Was zwyczajnie polubili. Zbudujcie najpierw zaufanie i otaczajcie się Fanami, zamiast swój profil zamieniać w giełdę czy targ. Polecamy Wam abyście zainspirowali Ludzi, zachęcili  ich do reakcji. Przedstawcie się jako wartościowy partner do dyskusji. Nie musicie zawsze pisać o swoich promocjach, albo o nowościach w waszej ofercie. Wystąpcie jako znawca waszej branży, piszcie o nowinkach, doradzajcie i jak zaklęcie powtarzajcie, że najważniejsze to zbudować wizerunek firmy zaczynając od ZBUDOWANIA ZAUFANIA DO MARKI. Warto aby Wasze publikacje wywoływały emocje wśród potencjalnych Klientów, możecie poruszać tematy bieżących wydarzeń, tylko pamiętajcie o umiarze i szacunku gdy będziecie ujawniać swoje zdanie na czasem ryzykowne tematy dotyczące świata. Pamiętajmy wszyscy o tym, że chcemy mieć na Twitterze przyjaciół i skoro wiadomości pędza z prędkością światła, to pożytek przyniosą jedynie te dobre opinie na nasz temat. Widoczność, rzesze fanów i sukces osiągniecie gdy Wasze działanie w kreowaniu wizerunku jako specjalisty i doradcy, będzie kreatywne i konsekwentne, a do tego potwierdzicie przy okazji wiarygodność świadczonych usług czy oferowanych produktów.

Nie zapominajcie o tym jaką branżę reprezentujecie i do jakich osób chcecie dotrzeć. Publikujcie w języku, jaki jest zrozumiały nie tylko zainteresowanym Waszą branżą. Dodatkowo dostosujcie słownictwo do waszego wizerunku. Czyli, inaczej będziecie pisać jeśli prowadzicie konto Kancelarii prawniczej, a inaczej gdy docieracie do zapalonych wędkarzy. Podobnie inna dynamika wpisów powinna zaistnieć gdy zwracacie się do energicznych i wyczynowych fanów sportów ekstremalnych, a inna gdy wypowiadać będziecie się w kwestii popularnych ściegów w  szydełkowaniu. W dodatku macie jedynie 140 znaków w jednej publikacji ! Zastanówcie się nad każdym słowem!

4Podsumowując korzyści płynące z posiadania i prowadzenia Twittera, warto podkreślić, że nie obciążając kieszeni, zbudujecie wizerunek swojej Firmy, uczynicie Markę rozpoznawalną, poznacie opinie potencjalnych Klientów, dostosujecie się do rynku, a to przełoży się na wyższą sprzedaż i pozyskanie nowych kontaktów. Twitter posłuży do ciągłego kontaktu z Klientem i w sytuacjach problematycznych np. opóźnieniach dostaw, Twitter zapewni spokój wśród Klientów i nie dopuści do utraty zaufania i obniżenia wiarygodności Firmy. To wszystko osiągnięcie pod warunkiem, że zrozumiecie i polubicie ten zupełnie inny niż wszystkie, portal społecznościowy.

Traktujcie swoich Klientów jak przyjaciół i dbajcie o Nich, a zadbają Oni o dobrą opinię i sukces Waszej Firmy.

Powodzenia w twittowaniu!

by Ewa

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Current day month ye@r *