Dlaczego warto zdecydować się na Content Marketing?

23 listopad 2016
[Brak komentarzy] Dodaj Komentarz
[ 4307 ] Wyświetleń artykułu
Autor: Maurycy

digital marketing

Jakiś czas temu, na łamach naszego bloga, tłumaczyliśmy Wam czym jest content marketing. Dziś skupimy się na najważniejszych argumentach, którymi postaramy się Was przekonać do korzystania z tej formy promocji. Warto bowiem zauważyć, że content marketing staje się coraz popularniejszym rozwiązaniem na całym świecie, a Polska nie stanowi w tym przypadku wyjątku. Jego forma dostosowana jest do potrzeb dzisiejszych, świadomych odbiorców, dzięki czemu cieszy się rosnącym zainteresowaniem przede wszystkim wśród użytkowników Internetu.

Ruch

Jak zauważają specjaliści, tworząc treści wartościowe z punktu widzenia użytkownika i trafiające w jego gusta, możemy liczyć nawet na siedmiokrotnie większy ruch na naszych serwisach internetowych (strona WWW, blog, profile Social Media) niż konkurencja!

Dobrym rozwiązaniem jest w tym przypadku cykliczna publikacja treści wysokiej jakości, które z czasem przekonają do nas coraz szersze grono użytkowników. W ten sposób możemy konsekwetnie budować zaangażowaną społeczność zainteresowaną nie tylko naszą działalnością, ale także udostępnianymi przez nas treściami.

search

Rozpoznawalność marki

Specyfika content marketingu sprawia, że nasi potencjalni klienci muszą zaangażować się, aby skorzystać z udostępnianych przez nas treści. Dzięki temu obcują z naszą marką już nie tylko poprzez oglądanie jej na bilboardach czy internetowych banerach reklamowych, ale funkcjonują w jej obrębie aby uzyskać przydatną dla nich wiedzę. Content marketing stanowi zatem świetny sposób na zbudowanie rozpoznawalności marki, a wszystko to możemy uzyskać stosunkowo niskim kosztem. Pamiętaj jednak, że aby osiągnąć oczekiwany cel musisz działać konsekwentnie, bowiem wymaga on podejmowania akcji marketingowych rozłożonych w dłuższym okresie czasu.

Treść i czas

Jak się okazuje, wartościowe treści tworzone w ramach content marketingu przekonają użytkowników nawet wtedy, gdy wymagają od nich zaangażowania większej ilości czasu. Nieprawdą jest, że w sieci warto publikować tylko i wyłącznie krótkie artykuły, bowiem potencjalny klient jest w stanie poświęcić nam maksymalnie od kilkunastu do kilkudziesięciu sekund. Jeżeli zamieszczane przez nas treści są wartościowe, to zatrzymają użytkownika na o wiele dłużej niż początkowo moglibyśmy przypuszczać.

business

Cena

Wbrew pozorom, content marketing potrafi być rozwiązaniem o wiele tańszym niż tradycyjne formy reklamy. Wynika to z faktu, że podejmowane działania mają charakter długoterminowy. Nawet najprotsze formy marketingu treści, takie jak publikowanie serii artykułów na firmowym blogu, mogą generować ruch na stronie internetowej Twojej marki przez długi czas. Jest to jednak działanie, które nie przyniesie błyskawicznych efektów. Właśnie dlatego warto łączyć je z bardziej tradycyjnymi formami reklamy internetowej, które nie wymagają dużych nakładów finansowych i pomogą Wam spopularyzować publikowane treści. Jedną z nich są np. kampanie Google AdWords, których kompleksową obsługą zajmuje się firma Olicom Interactive.

Działalność B2B

Content marketing na dobre zadomowił się wśród firm zajmujących się sprzedażą towarów i usług w segmencie B2B (business-to-business). Wynika to z faktu, że potencjalni klienci zwracają uwagę przede wszystkim na profesjonalizm marki – wyjątkowo atrakcyjna cena nie ma tu tak dużego znaczenia, jak w przypadku klientów indywidualnych. W związku z tym tego typu firmy starają się budować trwałe relacje z kontrahentami, udostępniając wartościowe treści oraz tworząc wizerunek marki pewnej i doświadczonej.

B2B

Największe marki

Dowodem na skuteczność content marketingu może być fakt, że niemal ¾ największych przedsiębiorstw na świecie zatrudnia obecnie osoby odpowiedzialne za tworzenie wartościowych treści. Biorąc pod uwagę ciągłe rozpowszechnianie się rozwiązań internetowych oraz łatwiejszy dostęp do różnorodnych informacji, zaangażowanie firm w content marketing z całą pewnością będzie rosło.

Jeżeli poszukujesz firmy, która poprowadzi za Ciebie działania marketingowe w sieci – skontaktuj się z nami! Zajmujemy się nadzorowaniem kampanii Google AdWords, prowadzeniem profili na Facebooku, tworzeniem projektów graficznych pod działania promocyjne oraz pisaniem artykułów i innych treści o charakterze reklamowym.

Aby zobaczyć oryginalne zdjęcia, kliknij tutaj: 1234.

by Maurycy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Current day month ye@r *