Co powinieneś wiedzieć o reklamie w Google AdWords

09 luty 2015
[Brak komentarzy] Dodaj Komentarz
[ 5682 ] Wyświetleń artykułu
Autor: admin

Aby wyjść naprzeciw tym, którzy zastanawiają się nad reklamą w Google AdWords, ale temat reklamy w sieci Google wydaje im się skomplikowany i trudny, postanowiliśmy napisać krótki artykuł o tym, czym jest reklama w Google AdWords, jak się ją buduje, jakie są najważniejsze współczynniki takiej reklamy, oraz co wpływa na te współczynniki.

 

Czym jest Google AdWords?

Google AdWords to program, który umożliwia wyświetlanie reklam- tzw. linków sponsorowanych, w obrębie konkretnych słów kluczowych w wyszukiwarce Google oraz w sieci partnerskiej czyli na stronach internetowych współpracujących w ramach programu Google AdSense.

 

google-adwords-management

Grupa reklam, słowo kluczowe, reklama.

Tworząc kampanię w Google AdWords  w pierwszej kolejności tworzymy grupę reklam  np. Strony internetowe. Do tej kategorii przypisujemy konkretne słowa kluczowe bądź frazy np. strona internetowa, tworzenie stron internetowych , modernizacja stron internetowych. Następnie tworzymy reklamę. Stworzona reklama wyświetli się w momencie wpisania w wyszukiwarkę Google słów kluczowych przypisanych do danej reklamy.

 

Screenshot (1)

Reklamy Google AdWords to pierwsze trzy pozycje pod wyszukiwarką , bądź pozycje po prawej stronie witryny. O tym czy nasza reklama zostanie wyświetlona i gdzie się wyświetli decyduje kilka czynników.

 

CPC , wynik jakości

Emisją reklamy w Google AdWords rządzi jedna reguła – kto da więcej, ten zostanie wyświetlony wyżej.  Przy każdorazowym wpisywaniu słowa kluczowego Google przeprowadza licytację wśród wszystkich reklamodawców którzy chcą wyświetlać swoją reklamę na dana frazę.

CPC to inaczej koszt za kliknięcie, czyli kwota pieniędzy jaką musi zapłacić reklamodawca w chwili kliknięcia w jego reklamę. Im większa ilość konkurencyjnych reklam na daną frazę, tym wyższy koszt jednego kliknięcia.

Stawki za jedno kliknięcie mogą rozpoczynać się od kilku groszy i sięgać nawet kilkunastu czy kilkudziesięciu złotych.

images

Wynik jakości sprawia, że kampanie które lepiej odpowiadają na potrzeby użytkownika mają niższy koszt kliknięcia reklamy – CPC. Można więc płacić mniej, ale być wyżej niż analogiczna reklama konkurencji.

 

Co wpływa na wynik jakości reklamy?

1.Jednym z głównych czynników jakie wpływają na wynik jakości reklamy jest jakość strony docelowej.

2. Bardzo ważne jest by tekst reklamy odpowiadał na potrzeby użytkownika. Czyli by tekst reklamowy był dopasowany do słowa kluczowego i zapytania użytkownika.

 

Na jakość strony składa się między innymi :

  •  Przejrzysty i nowoczesny projekt graficzny,
  •  Zawartość zgodna z treścią reklamy i słowem kluczowym, na które została wyemitowana reklama,
  •  Jakościowa treść, przejrzystość strony docelowej,
  •  Strona dostosowana do urządzeń mobilnych,
  •  Graficzne formy, zamiast długich opisów.

 

Screenshot (1)

 

Dobrze zoptymalizowana reklama Google AdWords, to taka która dzięki odpowiednim słowom kluczowym, wyświetli się docelowej grupie odbiorców. Niewątpliwym plusem reklamy w systemie Google Adwords jest to, że reklamodawca płaci tylko i wyłącznie za „klik”, czyli moment w którym użytkownik klika w reklamę, a ona przekierowuje go na docelową stronę internetową. Prowadząc kampanię reklamową Google AdWords warto zadbać o jakość strony www, na którą kierujemy reklamę oraz pamiętać by strona była dostosowana do urządzeń mobilnych.

 

 

by admin

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Current day month ye@r *