M-commerce, czyli czas na mobile.

23 Październik 2014
[ 3198 ] Wyświetleń artykułu
Autor: Joanna Mosiek

Rynek e-commerce przechodzi mobilną rewolucję. Rozwój nowoczesnych technologii jest bardzo dynamiczny. Zachwycaliśmy się internetem, zachwycaliśmy się mediami społecznościowymi, teraz jest czas na mobile. Mobilnym internautom nie wystarcza już korzystanie aplikacji użytecznych, korzystanie z aplikacji społecznościowych czy przeglądanie treści. Coraz więcej osób robi zakupy za pomocą smartfonu i tabletu. Trudno już nie dostrzec rosnącego potencjału, jaki drzemie w tej formie komunikacji. M-commerce jest wynikiem galopujących przemian cywilizacyjnych. To dziedzina która łączy ze sobą nowoczesne technologie, handel, logistykę  i obsługę klienta.

 

skuteczny_marketing_mobilny_przyklady

 

Jakie korzyści dla użytkownika niesie za sobą  m-commerce?

  • mobilność
  • wygoda,
  • spontaniczne zakupy,
  • oszczędność czasu,
  • bezpieczeństwo płatności.

 

Dlaczego warto pomyśleć o m-commerce?

  • w roku 2014 wartość rynku handlu mobilnego ma wzrosnąć o 113 proc , czyli 1 mld złotych,
  • 5 mln Polaków z pośród 11 mln robiących zakupy online, przyznaje się, że dokonało zakupu z poziomu swojego urządzenia mobilnego,
  • co trzeci sklep internetowy w Polsce jest gotowy na użytkowników mobilnych,
  • z aplikacji mobilnych korzysta około 35% polskich użytkowników,
  • według PayPal wartość płatności wykonywanych przy pomocy tabletów i telefonów zwiększyła się o 190% w zeszłym roku,
  • Allegro deklarując, że aż 40% całego ruchu pochodzi z urządzeń mobilnych, co stanowi wzrost o 300% w porównaniu z minionym rokiem.

 

Powyższe dane pokazuję ,że m-commerce to branża, która się rozwija bardzo dynamicznie, a przyszłość jest dla niej bardzo optymistyczna. Konsumenci coraz częściej oczekują od technologii mobilnych więcej, niż tylko prostych aplikacji użytkowych, społecznościowych czy umożliwiających przeglądanie treści i newsów. Dostarczanie klientom rozwiązań wysokiej jakości są podstawą m-commerce. Warto zapamiętać, że choć branża m-commerce ma olbrzymie perspektywy rozwoju, sukces zależy od indywidualnych działań.

 

 blog_banner (1)

 

by Joanna Mosiek

4 thoughts on “M-commerce, czyli czas na mobile.

  1. sarigato napisał(a):

    Z tego co mówili na oficjalnym szkolenie googla, to w dalszym ciągu większość osób dokonuje zakupu przez komputer stacjonarny. Jednak początkowe fazy zakupowe następują przez mobil, tj. wyszukiwanie informacji. Także zakupy przez mobile to jeszcze przyszłość.

  2. premiumplus napisał(a):

    Mobile to prawie obecna przyszłość. 🙂 Już za rok opanuje większość dziedziń. Teraz już troche wstyd jak ktoś ma nie responsywną stronę.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Current day month ye@r *