Content marketing, czyli co trzeba wiedzieć o marketingu treści ?

30 wrzesień 2014
[Brak komentarzy] Dodaj Komentarz
[ 7763 ] Wyświetleń artykułu
Autor: admin

W ostatnim czasie, bardzo dużo mówi się o content marketingu. Czym tak naprawdę jest content marketing ? Na czym polega?  I jakie korzyści niesie za sobą ?

Content marketing najprościej ujmując jest to tworzenie specjalnych i wartościowych treści w celu wejścia w dialog z bliższym i dalszym otoczeniem marki. Marketing treści nie służy bezpośredniej sprzedaży. Jego zadaniem jest komunikacja z docelową grupą odbiorców poprzez edukację, oraz odpowiadanie na potrzeby. Jakościowe artykuły na portalach internetowych, wpisy na Facebooku, Twiterze czy Google+, prowadzenie blogów, tworzenie poradników, raportów, infografik, umieszczanie filmików na platformie YouTube , te działania mogą przyciągnąć do strony nowych odwiedzających, którzy mogą stać się przyszłymi klientami, stałymi czytelnikami lub fanami marki.

cm_schemat_chalk_darkcm_schemat_chalk_darkcontentmarketng (1)

Czym wyróżnia się marketing treści ?

  • content marketing wsłuchuje się w problemy i oczekiwania użytkowników marki,

  • pozwala marce na zaprezentowanie się jako rozwiązanie konkretnego problemu, ale w szczególności przedstawia się jako marka, która rozumie ich potrzeby,

  • pozwala markom zaistnieć w świadomości grupy docelowej, jeszcze zanim będą jej potrzebować,

  • dzięki budowaniu pozytywnej relacji z klientem, zwiększa szansę na spontaniczny wybór marki.

 

 Jakie przynosi korzyści ?

  • 90 % użytkowników uważa treści publikowane w ramach content marketingu za użyteczne,

  • 60% konsumentów poszukuje produktu po świadomym zetknięciu się z informacja o nim,

  • edukuje i dostarcza rozwiązań grupie docelowej,

  • buduje pozytywne relacje marki z jej otoczeniem oraz pozytywne skojarzenia z marką– 82% konsumentów odbiera pozytywniej firmę po zetknięciu się z jej treściami content marketingowymi,

  • kreuje markę jako eksperta w danej dziedzinie.

Fotolia_49153181_Subscription_Monthly_M-resized-600

 

Podstawą content marketingu jest informacja. Aby stała się podstawą marketingu treści musi posiadać kilka określonych cech. Marketing treści powinien być:

 

  • WIARYGODNY- poparty źródłami , bądź poparty autorytetem,
  • RZETELNY – zgodny z faktami,
  • WARTOŚCIOWY POD WZGLĘDEM TREŚCI,
  • PRAKTYCZNY- przydatny z punktu widzenia czytelnika,
  • UNIKATOWY- odróżniający się od powszechnie dostępnych informacji,
  • EKONOMICZNY – podany w takiej formie, która nie wymaga zbyt dużej ilości czasu i koncentracji,
  • UNIWERSALNY- odnoszący się do grupy nie do jednostki.

     

Content marketing staje się potężnym narzędziem biznesowym, ponieważ daje  możliwość dotarcia z przekazem do tysięcy osób. Przekaz, który nie jest dla odbiorcy obojętny,  motywuje do podejmowania pewnych działań, a w rezultacie dokonania zakupu. Marketing treści sprawia, że konsument zatrzymuje się, czyta, myśli i modyfikuje swoje zachowania zgodnie z intencjami marki. Badania pokazują, że rosnąca popularność contentu jako narzędzia marketingowego idzie w parze z pozytywnym odbiorem takiej formy promocji. Marketing oparty na wartościowej treści pozwala na przetrwanie w czasach przekształcania się tradycyjnych narzędzi reklamy. Jest narzędziem, które może służyć budowaniu pozytywnych relacji z otoczenie marki oraz wypracowaniu jeszcze silniejszej pozycji na rynku.

 

by admin

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Current day month ye@r *