Jak optymalizować kampanię Google AdWords?

05 lipiec 2013
[ 7416 ] Wyświetleń artykułu
Autor: admin

Co zrobić, jeśli nasze reklamy w Google AdWords nie osiągają zadowalających wyników? Warto przyjrzeć się im bliżej i zastanowić się w jaki sposób można je zoptymalizować. Oto kilka sprawdzonych i prostych wskazówek, aby nasze reklamy były wydajniejsze.

1. Tekst reklamy.

Treść reklamy, jaka wyświetli się potencjalnemu klientowi jest pierwszym kontaktem, który ma wpływ na to, czy ktoś zainteresuje się naszą ofertą i kliknie w reklamę. Ważne aby treść była dobrze przemyślana, prosta i zawierała niezbędne informacje. Limit znaków nie pozwala na tworzenie skomplikowanych sloganów, dlatego przekaz musi być jasny, konkretny i jednocześnie zachęcający. Dlatego w pierwszej kolejności przeredagujmy i zoptymalizujmy tekst reklamy.

2. Słowa kluczowe.

Wybór odpowiednich słów kluczowych jest bardzo ważny. Korzystajmy z narzędzi jakie oferuje nam Google. Do wybrania najodpowiedniejszych słów kluczowych użyjmy narzędzia propozycji słów kluczowych. Wpiszmy słowa kluczowe, które naszym zdaniem będą odpowiednie. Google w odpowiedzi wyświetli nam ilość wyszukań tych słów, stawki CPC oraz rozmiar konkurencji. Ułatwi nam to wybór najkorzystniejszych słów kluczowych i określenie stawek. Możemy również skorzystać, ze słów kluczowych jakie zaproponuje nam to narzędzie.

Warto również tworzyć grupy reklam dla wybranych słów kluczowych. Każda grupa może mieć określone inne słowa kluczowe. W obrębie jednej grupy możemy dodać kilka reklam. Google będzie wyświetlał je na zmianę, z czasem automatycznie wybierze te, które spotkały się z największym zainteresowaniem potencjalnych klientów.

3. Budżet i maksymalny CPC.

Jeżeli nasza reklama nie osiąga zadowalającej pozycji, a wyniki są na niskim poziomie warto zwiększyć stawki za kliknięcie. Niektóre słowa kluczowe są drogie, dlatego aby znaleźć się na pierwszej stronie wyszukiwania trzeba zwiększyć max. CPC. Wartości te możemy zwiększać stopniowo i obserwować, czy pojawi się jakaś poprawa. Zacznijmy od zwiększenia o 30-40 groszy.

Wybierzmy również optymalny budżet dzienny. Nie jest powiedziane, że zostanie on wydany każdego dnia, ponieważ płacimy za kliknięcie. Jednak nie zaniżajmy go, dopasujmy jego wartość do stawek CPC. Jeśli stawki są mniejsze budżet może być mniejszy, jeśli stawki są większe, również budżet musi być na odpowiadającym poziomie.

4. Strona docelowa.

Odnośnik reklamy powinien być ściśle powiązany z jej treścią. Jeżeli firma posiada kilka różnych produktów, jednak reklama AdWords dotyczy jednego, konkretnego produktu, to strona docelowa odnośnika również powinna dotyczyć tego produktu. Niech link odsyła na podstronę z konkretnym produktem, a nie na stronę główną. Pozwoli to obniżyć współczynnik odrzuceń i umożliwi potencjalnemu klientowi na szybsze i łatwiejsze znalezienie tego, czego szukał.

5. Wykluczające słowa kluczowe.

Jeżeli do słów kluczowych wybieramy dopasowania przybliżone, może to zwiększyć częstotliwość wyświetlania naszej reklamy do przybliżonych fraz. Aby uniknąć wyświetlania reklamy osobom, które nie są w ogóle zainteresowane tematem pamiętajmy o wypisaniu wykluczających słów kluczowych.

Do słów wykluczających możemy wpisać wyrazy nie związane z ofertą, np. jeżeli sprzedajemy używane rowery, można wykluczyć słowo „nowe”. Warto też wykluczyć takie wyrazy jak: forum, ranking, rankingi, opinie, czy nazwy firm konkurencyjnych.

by admin

One thought on “Jak optymalizować kampanię Google AdWords?

  1. Adwordsowy napisał(a):

    Fajnie napisane. Generalnie kampania adwords to kompilacja tych 3 czynników. Czyli strona docelowa, tekst reklamy oraz słowa kluczowe. Czym większe nasycenie tych słów kluczowych tym większa szansa na wyższy wynik jakości a co za tym idzie niższe ceny kliknięć :-).

    Jeżeli zapomnimy o którymś czynniku wówczas po prostu przyjdzie nam zapłacić więcej. Jednak czasem wynik jakości w adwords potrafi działać figle 😛

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Current day month ye@r *