10 sposobów na ulepszenie Twojej strony www

06 maj 2016
[ 6135 ] Wyświetleń artykułu
Autor: Karolina

Strona internetowa stanowi wizytówkę firmy w internecie i często to właśnie od niej zależy, jakie pierwsze wrażenie zapamięta potencjalny klient. Dlatego oprócz wyeksponowania w przejrzysty sposób najważniejszych informacji, równie istotne jest zadbanie o jej funkcjonalność oraz atrakcyjny i wyróżniający się wygląd, który zainteresuje osobę odwiedzającą stronę, sprawi, że spędzi na niej więcej czasu i lepiej zapamięta Twoją firmę.

Time

Na co warto zwrócić uwagę, kiedy zdecydujesz się na modernizację firmowej strony www? Podsuwamy 10 pomysłów, które mogą być dla Ciebie pomocną inspiracją.

1) RWD- strona dostosowująca się do wyświetlaczy urządzeń mobilnych

RWD stanowi punkt obowiązkowy modernizacji. Obecnie nie dostosowując swojej strony do wyświetlania na urządzeniach mobilnych, wiele tracisz. Użytkowników smartphonów i tabletów przybywa z roku na rok. Internauci wymagają od przedsiębiorców możliwości wygodnego przeglądania strony, niezależnie od urządzenia z jakiego korzystają. Jeśli zależy Tobie na zadowoleniu klienta, strona musi być dla niego przyjazna, niezależnie od sytuacji. Każde utrudnienie dla użytkownika zwiększa zagrożenie, że zrezygnuje on z przeglądania strony i poszuka innej. Pamiętaj, że Twoi konkurenci, którzy posiadają już stronę responsywną, są o krok przed Tobą.

Strona responsywna jest przygotowana w taki sposób, że treści wprowadzane poprzez panelu CMS tradycyjnej strony, automatycznie dostosowują się do wyświetlania na urządzeniach mobilnych. Nie ma więc konieczności wprowadzania niczego dwukrotnie, jak w przypadku stron mobilnych z osobnym CMS.

RWD

2) Szata graficzna zgodna z aktualnymi trendami

Trendy w modzie zmieniają się co sezon i choć pewne elementy bazowe mogą pozostać niezmienne przez lata, inne wymagają okresowej wymiany. Zmiany często budzą niepokój, szczególnie, jeśli przywykliśmy do starych “wynoszonych” rozwiązań. Tak samo jest z wyglądem strony. Dotychczasowi klienci z pewnością docenią, że strona została odświeżona, ponieważ wskazuje to na fakt, że firma idzie z duchem czasu, rozwija się i orientuje w nowościach rynkowych.

stars

3) Firmowy blog z aktualnościami

Zastanów się, jaki wizerunek ma mieć Twoja firma w sieci. Jeżeli chcesz pokazać profesjonalizm Twojego zespołu, warto zamieszczać na stronie artykuły zawierające fachowe porady dla klientów i informacje o najnowszych wydarzeniach z branży. Jeśli pracownicy publikują artykuły na specjalistycznych portalach czy w magazynach, firmowy blog jest dobrym miejscem, w którym możesz pokazać ich osiągnięcia. Wpisy mogą także dotyczyć najnowszych produktów i różnych zmian wprowadzanych w firmie, dostarczając klientom ważnych informacji. Większa ilość unikalnych treści zamieszczanych na stronie, oprócz przyciągnięcia nowych użytkowników, sprzyja także pozycjonowaniu strony.

Blog

4) Social media

Wiele firm posiada konta na Twiterze, Facebooku, Google+, LinkedIn i innych popularnych mediach społecznościowych. Podczas modernizowania strony, pamiętaj o dodaniu widżetów, dzięki którym Twoi klienci będą mogli z łatwością odwiedzić wszystkie profile i dołączyć do zgromadzonej tam społeczności.

W sieci pojawia się także coraz więcej portali stworzonych wyłącznie do komunikacji B2B lub nawet dedykowanych wybranym branżom. Przykładem jest sieć Yammer, stworzona specjalnie z myślą o ułatwieniu współpracy przedsiębiorcom z całego świata. Sieć społecznościowa jest używana przez ponad 200 000 firm różnej wielkości z całego świata. Do grona znanych użytkowników należą DHL i Shell. Platforma jest dostępna w 27 wersjach językowych, w tym po polsku.

Yammer

5) Newsletter

Większość osób nie lubi otrzymywać reklamowych wiadomości e-mail, których treścią nie są zainteresowani. Z tego względu kupione bazy mailowe nie sprzyjają efektywności działań promocyjnych. Sytuacja wygląda inaczej, gdy Twoi klienci sami zgłaszają chęć otrzymywania informacji handlowych od Twojej firmy. Regularne dostarczanie spersonalizowanych ofert, informacji o nowościach i specjalnych akcjach rabatowych w formie newslettera, sprzyja utrzymaniu relacji z klientem i zwiększa szanse na ponowne odwiedzenie Twojej strony oraz na skorzystanie z usług firmy w przyszłości. Newsletter pozwala także utrwalić wizerunek firmy w świadomości klienta, pokazuje, że o nim pamiętasz, co zwiększa prawdopodobieństwo wybrania właśnie Twojej oferty spośród konkurentów.

Newsletter

6) Opinie klientów i rekomendacje

Ilość firm obecnych w internecie i oferujących podobne produkty lub usługi do naszych, sprawia, że potencjalni klienci zaczynają mieć problemy z przebrnięciem przez ich natłok i wyborem tylko tych wiarygodnych. Dlatego każde działanie, które wpływa na wzrost wiarygodności naszej witryny, jest cenne. Rekomendacje i pozytywne oceny wystawione przez Twoich klientów i zamieszczone w widocznym miejscu na Twojej stronie internetowej, wzbudzają zaufanie nowych użytkowników odwiedzających witrynę. Dodatkowo, jeżeli współpracujesz ze znanymi markami, ich rekomendacja z dużym prawdopodobieństwem przyciągnie nowych klientów. Z sukcesami stawiasz pierwsze kroki w e-commerce, a może jedynie prezentujesz swoją ofertę online? Dla każdego przypadku możliwe jest dobranie odpowiednich rozwiązań, które pokażą, że spełniasz oczekiwania dotychczasowych klientów.

Advantage_like

7) Logotypy marek, z którymi współpracujesz

Udało się Tobie nawiązać współpracę z firmami znanymi w branży? Oferujesz produkty renomowanych marek? Brawo, to nie mały sukces! Ale czy eksponujesz ten fakt na swojej stronie w jasny i czytelny sposób? Użytkownik wchodzący na Twoją stronę w pierwszych kilku sekundach podejmie decyzję, czy zostanie na niej dłużej, czy wróci do wyszukiwarki Google i trafi do konkurentów. Logotypy to element, który może przyciągnąć jego uwagę i wzbudzić zaufanie, co przybliża Ciebie do pozyskania nowego klienta. Pamiętaj, że musisz mieć zgodę na wykorzystanie logotypów!

Marki

8) Slider

Obecnie przeglądając strony www często nasz wzrok przyciąga element z wymieniającymi się grafikami, znajdujący się przeważnie w górnej części strony- to właśnie slider. Może on pełnić funkcję estetyczną i urozmaicać wygląd strony, może być także źródłem informacji o aktualnej ofercie specjalnej czy wprowadzanej nowości. Jest to także doskonałe miejsce do wyeksponowania zdjęć realizacji w dobrej jakości, którymi chcemy pochwalić się potencjalnym klientom. Jeśli świadczysz usługi, których efekty przyciągają wzrok lub dostarczasz ciekawie wyglądające produkty, slider na stronie to element, który musisz mieć!

Slider

9) Galeria realizacji

Załóżmy, że Twoja firma zajmuje się kompleksowym wyposażaniem wnętrz. Opisujesz na stronie swoje kwalifikacje, wymieniasz świadczone usługi, dodajesz kilka zdjęć i podajesz dane kontaktowe, ale telefon nie dzwoni… Aby pozyskać klienta, który trafi na Twoją stronę, to za mało. Regularnie uzupełniana galeria realizacji umożliwi osobie potrzebującej Twoich usług sprawdzenie, czy odpowiada jej Twój styl, upewnienie się, że masz doświadczenie, dbasz o jakość i detale. Co więcej, jeśli posiadasz szerokie portfolio realizacji, dla klienta jest to jasny sygnał, że inny także korzystają z Twoich usług, więc jesteś wiarygodny i dobrze wykonujesz swoją pracę.

Realizacje

10) Wezwanie do działania

Jeśli użytkownik poczuje się zagubiony na Twojej stronie, nie będzie mógł łatwo znaleźć szukanych informacji, a zamieszczone przez Ciebie treści nie przyciągną jego uwagi, Twoje szanse na pozyskanie klienta bardzo zmaleją. Wezwanie do działania najczęściej pojawia się na stronach w formie widocznych przycisków lub informacji, zawierających jasny komunikat i kierujących do określonego miejsca na stronie. Na przykład może to być przycisk “Napisz do nas”, który kieruje do formularza kontaktowego lub “Sprawdź naszą ofertę”, który przekieruje na stronę informującą o aktualnej promocji.

call to action

Wiesz już, że wrażenie, jakie Twoja strona wywrze na użytkowniku przez pierwsze kilka sekund, zadecyduje, czy pozostanie on na niej dłużej i zapozna się z ofertą, czy też powróci do wyników wyszukiwania. Zadbaj o aktualne, przejrzyste i przyjazne użytkownikowi wygląd oraz funkcjonalności strony już dzisiaj. W Olicom doradzimy Tobie, jakie rozwiązania warto wprowadzić, co należy zmienić i podejmiemy się każdego zlecenia modernizacji.

by Karolina

2 thoughts on “10 sposobów na ulepszenie Twojej strony www

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Current day month ye@r *