5 rzeczy, które zniechęcają klientów do Twojej firmy

09 luty 2018
[ 3955 ] Wyświetleń artykułu
Autor: Przemysław

Jeśli na co dzień masz kontakt ze swoimi klientami to zapewne wiesz, że każdy z odbiorców jest inny. Jedni zachwycają się identyfikacją wizualną twojej firmy, a dla innych nie ma ona żadnego znaczenia, a wręcz ich zniechęca.  Nie można zadowolić w stu procentach każdego, ale możesz próbować uniknąć utraty potencjalnego klienta przestrzegając kilku prostych zasad i mając na uwadze parę istotnych faktów. Przy natłoku pracy często jesteśmy w stanie popełniać proste i oczywiste błędy, które mogą odbić się negatywnie na efektywności naszych działań. Zastanówmy się zatem, jak należy postępować, aby nie zniechęcać do siebie naszych ciężko pozyskanych klientów.

  1. Brak wiedzy o potrzebach

Brak podstawowej wiedzy o klientach i ich oczekiwaniach czy potrzebach może skreślić Cię już na samym początku kontaktu. Jeśli spróbujesz dotrzeć do nabywcy z nieodpowiednim produktem,  stwarzasz wizerunek firmy, która próbuje sprzedać mu najbardziej niepotrzebną rzecz na świecie. Aby uniknąć takiej sytuacji warto przede wszystkim dowiedzieć się jak najwięcej o kliencie, do którego kierujesz ofertę. Jeśli odpowiednio spersonalizujesz propozycję współpracy, możesz się spodziewać o wiele lepszych efektów niż po wysłaniu oferty bazującej na gotowym szablonie. Pamiętaj – czasami mniej, znaczy więcej!

 

 

  1. Nieodpowiednio dobrany język komunikacji

Każdy z portali społecznościowych posiada charakterystyczne cechy, przez co każdy z nich służy do innego rodzaju komunikacji.  Musisz pamiętać, że w mediach należy prowadzić dialogi z konsumentami, a nie monologi.  Trzeba nauczyć się rozróżniać charakter portali oraz dostosowywać  do nich publikowane treści.  Zanim zdecydujesz się na umieszczenie swoich postów, należy przeanalizować czy nadają się one do konkretnego kanału.
Przykładem podstawowego błędu jest publikowanie ściany tekstu jako postu na Instagramie. Portal ten opiera się na krótkich treściach, ponieważ największy nacisk kładzie na publikacje zdjęć – nikt nie zainteresuje się tekstem w ramach portalu nastawionego na obrazy.

 

  1. Brak kontekstu w pisanych artykułach

Pamiętaj, aby w publikowanych artykułach, postach czy innych treściach nie odbiegać zbytnio od tematu i nie tracić wątku! Jeśli twoja wypowiedź zacznie zbaczać z głównego kontekstu może zniechęcić czytelnika do dalszej części artykułu. Pamiętaj, że odbiorcy uwielbiają otrzymywać jak na tacy to, czego oczekują i poszukują. Jeśli chcesz zawrzeć w swoich wpisach coś co może urozmaicić wypowiedź, to spróbuj zamieścić taki element w formie wtrącenia lub odnośnika do innego artykułu.

 

  1. Zbyt długie teksty na stronie internetowej

Jeśli chcesz przekazać swoim odbiorcom wiele ciekawych informacji to bardzo dobrze, ale należy się zastanowić czy zamiast jednego, długiego, wielowątkowego artykułu nie podzielić go na trzy mniejsze i opublikować je w pewnych odstępach czasu. Krótkie i konkretne wpisy  trafią do szerszego grona odbiorców z całym swoim przekazem – unikaj przewlekłych rozprawek, które zahaczają o wiele różnych tematów. Ta sama zasada tyczy się publikowania informacji o Twojej działalności na stronach internetowych!

 

 

  1. Brak kontaktu

Nie pozostawiaj swoich klientów bez odpowiedzi. Twoi kontrahenci powinni czuć, że firma cały czas czuwa i jest w stanie sprawnie komunikować się zarówno z pojedynczymi osobami, jak i z szerszym otoczeniem. Pamiętaj, aby regularnie publikować treści na portalach społecznościowych oraz odpisywać na komentarze użytkowników. Regularnie sprawdzaj skrzynkę mailową i odpowiadaj na zapytania klientów. Osoby, które zbyt długo czekają na wiadomość mailową mogą czuć się zignorowane lub stracić zainteresowanie Twoją ofertą!

 

 

Kliknij, aby zobaczyć oryginalne zdjęcia: 1, 2, 3

by Przemysław

4 thoughts on “5 rzeczy, które zniechęcają klientów do Twojej firmy

  1. Saraya napisał(a):

    Najlepsze są proste oferty i szczerzy, bezpośredni sprzedawcy usług – wolę jak ktoś i odmówi, bo uważa, że nie mam wsytarazcjąco budżetu lub branża/produkt jest za trudny niż jak ktoś ciśnie ze mnie ostatni grosz i nie ma pojęcia co robi!

  2. Dawid napisał(a):

    Świetny wpis, który powinien przeczytać każdy przedsiębiorca. Klient musi mieć ciągły kontakt z firmą, a obecnie nie cena jest największym aspektem na jaki zwracają uwagę klienci, a właśnie obsługa klienta, która powinna być na najwyższym poziomie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Current day month ye@r *