Kampanie remarketingowe Google AdWords

26 Lipiec 2017
[Brak komentarzy] Dodaj Komentarz
[ 368 ] Wyświetleń artykułu
Autor: Patryk Chudek

Z pewnością nie raz zastanawialiście się, dlaczego po odwiedzeniu konkretnej strony internetowej pojawiają się Wam reklamy o podobnej tematyce także w innych serwisach? Otóż jak łatwo się domyślić nie jest to przypadek, a celowe, dobrze przemyślane działanie marketingowe mające na celu ponownie zainteresować Was ofertą przedstawioną na stronie wyjściowej. O tym rodzaju reklam oraz zasadzie ich działania opowiemy Wam więcej w dzisiejszym wpisie.

produkty-gotowe-do-handlu-elektronicznego_1223-24

Remarketing, bo tak nazywa się ten sposób reklamowania, polega na wyświetlaniu reklam osobom, które już wcześniej odwiedziły daną stronę internetową, ale nie dokonały na niej żadnego zakupu. Jeśli przykładowo przeglądaliśmy ostatnio rowery w sklepach internetowych to prawie pewne jest, że prędzej czy później trafimy na reklamę sklepu rowerowego. Zasada działania wydawać by się mogło jest bardzo prosta, jednak ten rodzaj reklamowanie się jest w rzeczywistości dużo bardziej zaawansowany i wyjątkowo skuteczny.

Potencjalni klienci często przed zakupem szukanego przez siebie produktu sprawdzają wiele różnych witryn internetowych.  Niekiedy od poszukiwań do zakupu wybranej rzeczy mija sporo czasu. Wówczas remarketing może okazać się jedną z najskuteczniejszych form reklamy, która pozwoli przypomnieć klientowi (który już raz zagościł na naszej stronie) o konkretnej ofercie. Bardzo często w konsekwencji tego użytkownik decyduje się na zakup właśnie naszych produktów.

aplikacja-mobilna-darmowy-szablon_23-2147493481

Jedną z ciekawszych zalet kampanii remarketingowych jest możliwość sklasyfikowania grupy odbiorców. Zamiast wyświetlać reklamy wszystkim użytkownikom, którzy odwiedzili naszą stronę (nawet tym, którzy zrobili to przypadkowo) możemy wybrać opcję, aby reklamy wyświetlały się tylko osobom, które były zainteresowane konkretnym produktem lub dodały coś do koszyka, ale nie sfinalizowały transakcji. Ta na pozór prosta funkcja pozwoli nam lepiej dysponować budżetem oraz poprawi skuteczność naszej kampanii poprzez dotarcie do tylko zainteresowanych klientów, a nie przypadkowych gości.

Stosując remarketing należy jednak pamiętać o tym, że zbyt nachalne reklamy mogą odstraszać naszych potencjalnych klientów, zamiast ich zachęcać. Dlatego jeśli nie wprowadzimy ograniczeń ilości wyświetlanych reklam – wówczas nasza kampania może przynieść efekt odwrotny do zamierzonego.

wzor-tła-marketing_1294-47

Remarketing możemy również z powodzeniem stosować na urządzeniach mobilnych. Jednak w tym wypadku reklama (ze względu na stosunkowo niewielki rozmiar wyświetlaczy) zazwyczaj przyjmuję formę małych banerów, które wyświetlają się przeważnie w górnej lub dolnej części ekranu. Stosując remarketing na urządzeniach mobilnych warto pamiętać, aby co jakiś czas zmieniać szatę graficzną naszego banneru, gdyż wyświetlanie bez przerwy takiej samej reklamy może być niekorzystnie odebrane przez potencjalnych klientów.

Jeszcze jednym miejscem, gdzie powszechnie stosuje się remarketing jest YouTube. Zasada działania jest praktycznie taka sama. Wystarczy, że raz trafiliśmy na filmik lub kanał jakiegoś twórcy i video z tego właśnie kanału może nam się później przez jakiś czas wyświetlać albo na stronie głównej YouTube, albo z prawej strony w zakładce „proponowane” podczas oglądania innych filmów. Remarketing na YouTube dotyczy również reklam video, które mogą być wyświetlane przed, w trakcie lub po obejrzeniu filmu.

e-commerce-ilustracji_1168-341

Podsumowując, remarketing to bardzo skuteczny sposób reklamowania się nakierowany na dokładnie sprecyzowaną grupę osób. W pewnym sensie śledzenie reklam pozwala w konsekwencji na odzyskanie klienta i doprowadzenie do sfinalizowania transakcji. Niestety, prawidłowe stworzenie, a następnie sukcesywne prowadzenie kampanii remarketingowej wymaga dość dobrej znajomości platformy Google AdWords, co osobom początkującym może sprawić duże problemy.

Jeśli zainteresował Cię nasz artykuł na temat kampanii remarketingowych i zastanawiasz się nad prowadzeniem tego typu działań w Twojej firmie – skontaktuj się z nami!

Kliknij, aby zobaczyć oryginalne zdjęcia: 12, 3, 4.

by Patryk Chudek

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Current day month ye@r *