E-Mail Marketing Automation – zautomatyzuj swoją reklamę i zwiększ sprzedaż w Twojej firmie!

12 październik 2016
[ 4206 ] Wyświetleń artykułu
Autor: Maurycy

Wbrew pozorom, e-mail marketing to wciąż bardzo skuteczna forma reklamy internetowej. Wraz z biegiem lat narzędzie to doczekało się wielu usprawnień, a jednym z nich jest właśnie automatyzacja mailingu.

O4YILM0

Dlaczego e-mail marketing?

Pomimo, że pierwsze wiadomości e-mail wysyłano już w latach 70-tych ubiegłego stulecia, to jest to metoda dostarczania informacji, która nadal cieszy się ogromnym zainteresowaniem. E-maile wciąż uważa się za najpopularniejszy, internetowy kanał informacyjny, a rozpowszechnianie się portali społecznościowych zdaje się im w tym nie przeszkadzać. Pomimo, że wg statystyk liczba postów na Facebooku publikowanych w przeciągu minuty to ok. 3,5 mln wpisów (dane z 2014 roku), to liczba e-maili wysłanych w tym samym czasie jest niemal 60-krotnie wyższa!

Za bardzo dobrą kondycją korespondencji e-mailowej stoją również urządzenia mobilne. Jak się okazuje, użytkownicy z całego świata coraz chętniej przeglądają swoją skrzynkę pocztową za pośrednictwem smartfonów i tabletów, a aplikacje usprawniające korzystanie z tego narzędzia jeszcze bardziej ich do tego przekonują.

Pamiętajmy jednak, że nie są to główne powody, dla których warto korzystać z marketingu opartego o pocztę internetową. Najważniejszym z nich jest możliwość automatyzacji reklamy e-mail, na której skupimy się w następnej części artykułu.

arroba-sign

E-mail Marketing Automation (EMA)

Ponad ¾ marketerów którzy osiągają bardzo dobre wyniki w swojej branży uważa, że automatyzacja działań marketingowych odpowiada za znaczące wzrosty sprzedaży oraz zainteresowania produktami w ich firmach (badania Lenskold Group). Warto także zauważyć, że reklama rozsyłana za pośrednictwem poczty e-mail jest nadal bardzo popularna – wynika to z faktu, że posiadając odpowiednią bazę klientów firma nie jest narażona na duże koszty podczas prowadzenia kampanii, a możliwe do osiągnięcia efekty są znaczące. Co więcej, zdecydowana większość marketerów wykorzystuje właśnie narzędzia automatyzujące e-mail marketing. Uważa się, że ich głównymi zaletami są:

  • automatyzacja powtarzalnych czynności

  • ulepszone targetowanie na odpowiednich klientów (grupy odbiorców)

  • możliwość dostosowania wiadomości do oczekiwań konkretnego klienta (np. podział wiadomości na te skierowane do klientów detalicznych oraz B2B)

Nic zatem dziwnego, że narzędzie służące do automatyzacji e-mail marketingu zyskały zwolenników na całym świecie. Pamiętaj jednak, że samo rozsyłanie wiadomości masowo nie pozwoli Ci na znaczące polepszenie sprzedaży. Ważnym jest, aby Twoja reklama zamieszczona w e-mailu była odpowiednio skonstruowana.

mail-send

Potrzeby klienta kluczem do sprzedaży

W dzisiejszym marketingu nie wychodzi się już z założenia, że aby pozyskać klienta oraz sprzedać produkt czy usługę wystarczy przekonywać go o zaletach naszej oferty. Obecnie, wyjątkowo istotne jest badanie potrzeb użytkowników, aby dostosować produkt do ich wymagań. Dzięki temu potencjalny klient sam zorientuje się, że nasza oferta zwyczajnie do niego przemawia, a zalety z niej płynące przekonają go do zakupu.

W tym momencie warto zauważyć, że e-mail marketing wyraźnie różni się od pozostałych środków przekazu za pośrednictwem których pozyskuje się klientów. W związku z tym:

  • buduj długotrwałe relację – pamiętaj, że w sieci spotkasz się z ogromną niechęcią wobec tzw. SPAMu. W związku z tym dbaj o nadsyłane treści – powinny być one wartościowe, a klienci zadowoleni z wiedzy, jaką mogą uzyskać za pośrednictwem Twoich wiadomości.

  • Traktuj klienta indywidualnie – zbadaj potrzeby Twoich klientów. W tym celu warto korzystać z kodów trackingowych oraz integracji strony z Google Analytics. Uzyskane w ten sposób informacje wykorzystaj przy tworzeniu treści mailingowych!

  • Prowadź Content Marketing konsekwentnie – opieraj swoje kolejne wiadomości o treści, które nadesłałeś/aś już wcześniej. W ten sposób zachowasz ciągłość w Twoim mailingu i przekonasz klienta o tym, że nadsyłane wiadomości nie są kolejną porcją SPAMu. Takie działanie warto powiązać z różnymi grupami odbiorców np. o odmiennych zainteresowaniach.

  • Masz sklep internetowy? Opieraj mailing o produkty zakupione przez użytkownika – wykorzystuj dane o swoich klientach. Jeśli zdecydowali się na dodanie do koszyka produktów konkretnego typu, to może warto zaproponować im akcesoria dodatkowe z nimi związane?

opened-email-envelope

To jedynie kilka metod, które możesz wykorzystać tworząc swoje listy mailingowe i automatyzując wysyłane treści reklamowe. Jeżeli chcesz stworzyć profesjonalny Newsletter – skontaktuj się z nami! Stworzymy dla Ciebie indywidualny projekt graficzny, napiszemy niezbędne treści i przygotujemy mailing w formacie HTML!

Aby zobaczyć oryginalne zdjęcia, kliknij tutaj: 1, 2, 3, 4.

by Maurycy

One thought on “E-Mail Marketing Automation – zautomatyzuj swoją reklamę i zwiększ sprzedaż w Twojej firmie!

  1. Ada napisał(a):

    Modny w e-mail marketingu jest teraz zwrot skierowany bezpośrednio do odbiorcy. Zwrot spersonalizowany. Żeby to dobrze działało musimy zadbać o to, by nasza baza rosła o wartościowe dla nas dane, choćby imię (pozwoli nam zwrócić się po imieniu), wiek (pozwoli nam obrać język przekazu), imię dziecka, imię zwierzaka, wiek dziecka. Wszystko zależy od branży, tego co sprzedajemy. Uwielbiam mailingi, które mówią do mnie po imieniu i do tego jeden ze sklepów zoologicznych „pamięta” imię mojego pupila i troszczy się o niego przypominając mi o zakupach itp.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Current day month ye@r *