Kampania sprzedażowa czy wizerunkowa? Wypromuj swoją firmę i dowiedz się, które działania są dla niej najlepsze!

Wyświetleń: 357

Wielu przedsiębiorców zastanawia się, które działania marketingowe okażą się dla ich firmy najbardziej efektywne. Najczęściej w takich przypadkach wymienia się możliwość prowadzenia kampanii sprzedażowej i wizerunkowej. Już na wstępie możemy powiedzieć, że to kampania sprzedażowa poprowadzi Was do wyraźnego wzrostu sprzedaży czy wizyt potencjalnych klientów na waszej witrynie. Pamiętajcie jednak, że sprzedaż to nie wszystko! Budowanie odpowiedniego wizerunku marki może przynieść efekty o wiele bardziej długotrwałe i wartościowe, niż prowadzenie krótkotrwałych kampanii skoncentrowanych na sprzedaży.

marketing

W związku z tym firmy ingerujące w zróżnicowane akcje marketingowe radzą sobie na rynku najlepiej, łączą bowiem działania zwiększające wyłącznie sprzedaż z kampaniami wizerunkowymi, których efekt widoczny jest dopiero po pewnym czasie.

Kampanie sprzedażowe

Kampanie sprzedażowe cieszą się największą popularnością w biznesie e-commerce. Prowadzenie sklepów internetowych czy usług świadczonych online pozwala docierać do potencjalnych klientów za pomocą narzędzi skoncentrowanych na sprzedaży, dzięki kanałom ku temu przygotowanym.

Jednym z przykładów tego typu narzędzi są kampanie marketingowe Google AdWords. Dzięki nim możemy koncentrować się na prowadzeniu użytkowników zainteresowanych konkretnymi frazami kluczowymi czy serwisami do naszej witryny, zachęcając ich tym samym do dokonania zakupu. Pamiętajmy jednak, że tego typu działania nie mają raczej efektu długoterminowego – polegają na chwilowym impulsie użytkownika, który chcąc znaleźć konkretny produkt lub usługę chce jak najszybciej dokonać transakcji, nie zwracając szczególnej uwagi na firmę, u której je kupuje.

Niepodważalnym plusem kampanii sprzedażowych są ich efekty. Niezależnie od przeznaczonego na nie budżetu konwersje będą odnotowywane praktycznie zawsze, czyniąc z nich jedno z najbardziej efektywnych działań marketingowych.

Kampania wizerunkowa

W przypadku kampanii wizerunkowych niestety tylko wysoki budżet może przynieść rezultaty, które będą zauważalne w statystykach. Tego typu działania polegają na budowaniu świadomości marki wśród użytkowników – wybierając produkt mają bowiem prosty wybór – zdecydować się na firmę rozpoznawalną bądź nie. W związku z tym bez osiągania znaczących zasięgów (a co za tym idzie – bez przeznaczania stosunkowo dużego budżetu) będzie Wam bardzo trudno znaleźć sposób na prowadzenie kampanii wizerunkowych, których efekty będą widoczne w statystykach sprzedaży.

Marketerzy podają w tym przypadku dwa podstawowe punkty, które powinny zostać spełnione, aby prowadzone działania okazały się efektywne:

  • Odbiorca musi mieć kontakt z reklamą marki przynajmniej 10 razy – dopiero wtedy będzie w stanie ją zapamiętać
  • Kreacja (reklama) musi być łatwa do zapamiętania – w związku z tym najlepiej sprawdzą się w tym przypadku treści kreatywne/viralowe.

digital marketing

Kierowanie ruchu

Określenie, do jakich odbiorców ma trafić Wasza kampania marketingowa jest elementem kluczowydo osiągnięcia sukcesu. Obecnie wyszczególnia się trzy najprostsze sposoby na odnotowanie konwersji z prowadzonej reklamy:

  • Zakładki informacyjne – kierowanie ruchu w miejsce, w którym opisane są ogólne informacje na temat Waszej firmy ma sens tylko w przypadku, gdy poszukujecie nowych inwestorów. W przeciwnym wypadku użytkownicy nie będą zainteresowani zebranymi tam treściami i jedynie wykorzystają budżet przeznaczony na Waszą kampanię, bez odzwierciedlenia w realnej sprzedaży.
  • Landing page – obecnie jest to jeden z najważniejszych punktów docelowych, do których kierowani są użytkownicy. W ramach landing page’u zgromadzone są najważniejsze informacje na temat Waszego produktu/oferty. Na końcu najczęściej spotkacie formularz kontaktowy lub formularz zamówienia, który pozwoli Wam uzyskać cenną konwersję. Firma Olicom Interactive specjalizuje się w realizowaniu tego typu zakładek w strukturze one-page. Jeśli potrzebujesz takiego narzędzia – skontaktuj się z nami!
  • Konkretna kategoria lub produkt w sklepie internetowym – jeśli korzystasz z narzędzia Google AdWords i wiesz, że niektórzy klienci zainteresowani są kupnem wyłącznie towarów jednego typu – warto to wykorzystać! Kieruj wtedy swoją reklamę na konkretną kategorię lub produkt, aby zwiększyć prawdopodobieństwo sprzedaży.

Mamy nadzieję, że wyjaśniliśmy Wam różnicę między kampanią wizerunkową i sprzedażową, oraz podsunęliśmy kilka cennych rad. Jeśli chcecie skorzystać z naszego wieloletniego doświadczenia w prowadzeniu działań marketingowych – zapraszamy do kontaktu!

Oferujemy darmową, niezobowiązującą wycenę oraz porady i prowadzenie ewentualnego projektu pod okiem specjalistów.

Kliknij, aby zobaczyć oryginalne zdjęcia: 12,

by Maurycy Krokos

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Current day month ye@r *