Wirtualny spacer Google Street View w Twojej firmie? Tak, teraz to możliwe!

07 Wrzesień 2016
[Brak komentarzy] Dodaj Komentarz
[ 2069 ] Wyświetleń artykułu
Autor: Maurycy Krokos

W przeciągu ostatnich kilku lat tzw. „wirtualna rzeczywistość” znalazła wiele zastosowań, które stają się już nie tylko technologiczną ciekawostką wśród fanów nowoczesnych rozwiązań, ale także efektywnym sposobem na promocję. Dotyczy to przede wszystkim wykorzystywania kamer 360° i nagrywania za ich pomocą najważniejszych eventów dla konkretnych marek oraz udostępniania lokum firm w ramach Google Street View. Dziś skupimy się na tym drugim rozwiązaniu, które w szczególności z perspektywy rodzimego rynku posiada coraz szersze grono swoich zagorzałych zwolenników. Wynika to z faktu, że do uzyskania efektu „wirtualnej rzeczywistości” nie potrzebujemy specjalnych gogli czy wspomnianej kamery 360° – wystarczy odpowiednio przeszkolony fotograf, który połączy wysokiej jakości zdjęcia w jedną całość. Dzięki jego pracy klienci będą mogli „przemieszczać się” po lokum naszej firmy w sposób identyczny jak ma to miejsce podczas korzystania z narzędzia Google Maps, czyli na ekranie tradycyjnego komputera, laptopa, smartfona czy tabletu.

mapa

Początki

Przypomnijmy, że Google Maps Street View to narzędzie stosunkowo nowe. Zaczęto je wprowadzać w 2007 roku, jednak ograniczono się ówcześnie jedynie do najpopularniejszych miast świata. Od tamtego czasu samochody internetowego giganta rejestrujące obraz 360° przemierzyły tysiące lokalizacji na całym świecie, aby udostępnić użytkownikom sieci zgromadzone dane. Co ciekawe, Polska dołączyła do programu dopiero w 2013 roku. Narzędzie rozwija się bardzo szybko, dzięki czemu Google udostępnia obecnie również możliwość zamieszczania w ramach Street View wnętrz firm. Aby zadbać o odpowiednią jakość usługi, marka wprowadziła program zrzeszający odpowiednio przeszkolonych fotografów określanych mianem „zaufanych”.

Jak to działa?

Efekt znany z Google Street View to w rzeczywistości połączenie kilku panoramicznych zdjęć wysokiej jakości zintegrowanych w spójną całość. Stworzona w ten sposób siatka pozwala nanieść ją na serwery Google Maps, pamiętając o zachowaniu odpowiednich kierunków geograficznych. Zakłada się, że zdjęcia powinny być robione w odległości 1-2 metrów od siebie, a w lokalizacjach na których chcemy przykuć uwagę potencjalnego klienta powinno wykonywać się ich więcej.

smartfon

Ogromną zaletą stosowania Google Street View w przypadku firm jest możliwość zamieszczania „wirtualnego spaceru” bezpośrednio na serwerach internetowego giganta nie ponosząc za to żadnych kosztów. W związku z tym, budżet potrzebny do wprowadzenia omawianego rozwiązania to opłacenie wizyty fotografa, odpowiednia obróbka zdjęć oraz implementacja w Google Maps. Biorąc pod uwagę innowacyjność tzw. „wirtualnej rzeczywistości”, prezentacja wnętrza firmy na wszystkich najnowszych urządzeniach bez konieczności instalowania dodatkowych wtyczek jest obecnie prosta w realizacji. Możliwość spacerowania po naszym lokum możemy oczywiście bez problemu udostępnić na stronie internetowej firmy, co zachęci potencjalnych klientów do dłuższego przebywania w naszym serwisie. „Wirtualny spacer” może również zostać nagrany i zamieszczony np. na łamach portalu YouTube.

„Wirtualny spacer” na Facebooku

Facebook umożliwia obecnie wykonywanie zdjęć 360° na podobieństwo rozwiązań wykorzystywanych przez Google. W związku z tym rosnąca liczba fotografów specjalizuje się w tworzeniu wirtualnych spacerów dla obojga firm. Pamiętajmy też, że możemy stworzyć aplikację implementującą widok z Google Street View na konkretny Fanpage w serwisie Facebook. Taka usługa wymaga oczywiście dodatkowego nakładu pracy, jednak z pewnością okaże się interesująca w oczach potencjalnych klientów, którzy na co dzień odwiedzają w sieci głównie portale społecznościowe.

Dla kogo?

Jakie firmy korzystają z „wirtualnych spacerów”? Najczęściej jest to rozwiązanie wyjątkowo przydatne w przypadku barów, pubów i restauracji. Dzięki niemu potencjalni klienci mogą zapoznać się nie tylko z wyglądem lokalu, ale również zdecydować się np. na rezerwację konkretnego stolika. Podobne korzyści z Google Street View czerpią różnego rodzaju pensjonaty i hotele, które dzięki odpowiednim zdjęciom pozwalają na spacerowanie po pokojach, salach i innych pomieszczeniach. Pamiętajmy jednak, że chęć dzielenia się wyglądem wnętrza firmy zależy przede wszystkim od usposobienia osób zajmujących się ich wizerunkiem w sieci. W związku z tym w Google Street View znajdziemy nie tylko restauracje i pensjonaty, ale również przychodnie lekarskie czy wnętrza biurowców.

mapy

Jak znaleźć odpowiedniego fotografa?

Wraz ze wzrostem popularności Google Street View dla firm, coraz więcej fotografów decyduje się na oferowanie tego typu usług. Pamiętajmy jednak, że nie każdy z nich posiada odpowiednie doświadczenie oraz poziom przeszkolenia, aby wykonać zlecenie odpowiadające wysokim wymogom naszej firmy. W związku z tym warto skorzystać z umiejętności rekomendowanych fotografów, którzy uzyskali tytuł nadawany przez markę Google. Istotne będzie również zapoznanie z ich portfolio oraz poprzednimi realizacjami Street View, z którymi mieli do czynienia.

Należy również pamiętać, że fotografowie zamieszczeni na liście Google Street View to nie pracownicy internetowego giganta, a jedynie osoby rekomendowane. W związku z tym ceny związane z wprowadzeniem usługi na stronie internetowej naszej firmy mogą znacząco różnić się w zależności od umiejętności fotografa, terminu realizacji czy konkretnego miasta. Wiele zależy również od wielkości naszego lokum, jednak przy standardowej ilości panoram (20-30) czas potrzebny na sfotografowanie całej firmy nie przekracza z reguły 3 godzin.

Aby zobaczyć oryginalne zdjęcia, kliknij tutaj: 123.

by Maurycy Krokos

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Current day month ye@r *