Google AdWords – jak to działa?

10 Sierpień 2016
[Brak komentarzy] Dodaj Komentarz
[ 1615 ] Wyświetleń artykułu
Autor: Maurycy Krokos

Wielu z Was z pewnością spotkało się z określeniem Google AdWords, jednak nie każdy potrafi wytłumaczyć, na czym polega to popularne narzędzie internetowego giganta. Najprościej rzecz ujmując, jest to mechanizm pozwalający pojawiać się w widocznych miejscach w sieci nawet tym firmom, które dotychczas nie cieszyły się dużym zainteresowaniem użytkowników. Wszystko dzięki linkom sponsorowanym widocznym na pierwszych pozycjach w wyszukiwarce Google oraz banerom wyświetlanym w wybranych przez reklamodawcę serwisach internetowych. Obie formy reklamy zachęcają do odwiedzenia witryny i podjęcia określonej interakcji.

google-adwords

Aby uzmysłowić Wam jak popularnym narzędziem jest Google AdWords warto zauważyć, że szacunkowo stanowi ono aż 25% wszystkich reklam pojawiających się w sieci. Jego powszechność potwierdza bardzo dobra efektywność działań marketingowych prowadzonych z wykorzystaniem „adwordsów” oraz zadowolenie klientów, którzy decydują się na takie rozwiązanie. Widząc jego efekty, kontynuują kampanie cyklicznie, każdego miesiąca.

Z myślą o osobach, dla których podstawowy sposób funkcjonowania Google AdWords wciąż jest niejasny, posłużymy się prostym przykładem, aby go zobrazować:

Użytkownik poszukuje w sieci nowej pary butów. Aby ją znaleźć, wpisuje w okno wyszukiwarki Google frazę „buty męskie”. Dzięki temu uzyskuje listę wyników, gdzie pierwsze kilka pozycji opatrzonych jest zielonym polem z napisem „Reklama”. To właśnie one znalazły się tam dzięki narzędziu Google Adwords – poprowadzenie odpowiedniej kampanii reklamowej dla wyszczególnionych firm pozwoliło na wygenerowanie linków do stron na kluczowe dla nich hasło.

Dzięki temu znacząco zwiększa się prawdopodobieństwo, że potencjalny klient trafi na naszą stronę. Jeżeli macie wątpliwości co do efektywności tego narzędzia – bez obaw. W rzeczywistości płaci się bowiem tylko za kliknięcia naszego linku. Ponadto, właściciele stron mogą ustalić konkretną kwotę, jaką dziennie są w stanie przeznaczyć na reklamę. Aby kampania była jak najbardziej efektywna, warto zastanowić się nad odpowiednim doborem słów kluczowych. Oznacza to że należy skupić się na takich frazach, które bezpośrednio przekonają naszego klienta do tego, że promowana przez nas witryna odpowiada jego zapotrzebowaniom. Zespół specjalistów firmy Olicom pomaga określić, jakie najważniejsze słowa kluczowe warto zawrzeć w kampanii AdWords, a których lepiej unikać. Dzięki temu możecie mieć pewność, że prowadzona przez nas reklama internetowa przyniesie oczekiwane rezultaty oraz pozytywnie odbije się na funkcjonowaniu Waszych firm.

Composite image of a laptop with graphic icons on the screen

Typy kampanii AdWords

Kampanie Google AdWords dzielimy ze względu na miejsca, w których potencjalni klienci mogą je zobaczyć. Wśród nich wyróżniamy:

  • Kampanie w sieci wyszukiwania – kampania polegająca na pojawianiu się naszej reklamy tylko w wyszukiwarce Google. Tak jak opisywaliśmy wcześniej, witryna reklamodawcy będzie widoczna w górnej lub dolnej części pierwszych stron wyszukiwarki oraz zostanie oznaczona zielonym polem z napisem „Reklama” (możecie spotkać się również z kolorem czarnym lub pomarańczowym). Efektywność tej kampanii jest nieoceniona – wzrost zarówno odwiedzin na promowanej stronie, jak i handlu (jeżeli mamy do czynienia ze sklepem internetowym) dzięki AdWords niejednokrotnie potrafiły zaskoczyć. Warto jednak zauważyć, że w przypadku stosowania tego typu taktyki powinniśmy skupić się na słowach kluczowych najlepiej odzwierciedlających konkretne potrzeby potencjalnego klienta. Jeżeli zatem zajmujemy się przede wszystkim sprzedażą butów skórzanych, to warto promować się na frazę „męskie buty skórzane” lub „damskie buty skórzane”. Dzięki temu zawęzimy grono odbiorców do osób, które poszukują dostępnych na naszej witrynie produktów oraz unikniemy generowania sztucznej konkurencji, z którą mielibyśmy do czynienia podczas pozycjonowania się np. na frazę „buty” czy „obuwie”.
  • Kampanie w sieci reklamowej – kampanie skoncentrowane na sieci reklamowej Google to najlepsze rozwiązanie, jeśli planujecie wyświetlać swoje usługi na witrynach i w aplikacjach mobilnych powiązanych tematycznie z Waszą działalnością. To rodzaj marketingu skupiony nie tylko na podniesieniu sprzedaży czy ilości przekierowań, ale przede wszystkim na zwiększeniu świadomości użytkowników o istnieniu Twojej marki. Kampanie w sieci reklamowej są popularne z reguły w specyficznych branżach (np. rozrywkowych), gdzie mamy na celu upowszechnienie marki, wydarzenia czy konkretnego produktu.
  • Kampanie w sieci wyszukiwania z rozszerzeniem na sieć reklamową – podobnie jak w innych kampaniach, również w niej możemy ustalać odpowiednie budżety, wybierać słowa kluczowe oraz określać stawki. Charakterystyczne dla niej jest to, że nasze witryny mogą wyświetlić się już nie tylko na łamach wyszukiwarki (po wpisaniu odpowiedniej frazy), ale również w sieci reklamowej Google. Jeżeli zastanawiacie się czym ona jest, to już spieszymy z wyjaśnieniem. Sieć reklamowa internetowego giganta to ponad dwa miliony witryn, będących częścią Google lub współpracujących z firmą na poziomie marketingowym. Dzięki takiemu rozwiązaniu reklamy AdWords mogą pojawić się już nie tylko w kluczowych pozycjach wyszukiwarki, ale również wybiórczo w tysiącach innych miejsc w sieci. Wszystko zależy od tego, na jak intensywną kampanię marketingową się zdecydujesz.
  • Kampanie wideo – reklamy wideo to specyficzny rodzaj kampanii AdWords. Zamieszczane są one w sieci reklamowej Google, jednak ogromną popularnością cieszą się przede wszystkim z uwagi na serwis YouTube. Wydzielamy dwa typy reklam video: TrueView In-Stream oraz TrueView Discovery. Pierwszy ich rodzaj wyświetla się przed, w trakcie lub po emisji konkretnych treści na YouTube lub na innych portalach należących do sieci reklamowej. Kampania TrueView Discovery polega z kolei na zamieszczaniu miniaturek filmów, które po kliknięciu mogą rozpocząć odtwarzanie, zostać powiększone i odtworzone lub przenieść użytkownika np. na konkretny adres YouTube.

digital composite of marketing graphics with office background

Kto z tego korzysta?

Z kampanii AdWords korzystają zarówno właściciele małych, średnich, jak i dużych przedsiębiorstw. Wiele zależy od typu branży w której działają oraz rodzaju reklamy, na którą chcą się zdecydować. W przypadku właścicieli małych firm dobrym rozwiązaniem jest wybór kampanii w sieci wyszukiwania. Dzięki niej mogą oni trafić do konkretnych klientów za pośrednictwem odpowiednio dobranych słów kluczowych, bazując na lokalizacji, usłudze lub wybranym produkcie. Mogą w ten sposób osiągnąć znaczące wzrosty wyjątkowo niskim kosztem.

Właściciele średnich przedsiębiorstw najczęściej korzystają z kampanii mieszanych – kampanii w sieci wyszukiwania w rozszerzeniu na sieć reklamową. Dzięki takiemu rozwiązaniu mogą nie tylko pozyskiwać klientów za pośrednictwem klasycznych wpisów AdWords w porównywarce, ale również poprzez obecność na najważniejszych portalach w sieci. W oczach użytkowników prezencja firmy w tego typu serwisach podnosi jej wiarygodność oraz ogólnopolską rozpoznawalność.

Największe firmy na rynku korzystają ze wszystkich kampanii AdWords. Ich zmasowane działanie pozwala na szeroką rozpoznawalność marki oraz znaczące wzrosty sprzedaży. Możliwość tworzenia spotów reklamowych oraz publikowanie ich w ramach kampanii video jest jednym z najnowszych trendów w marketingu internetowym.

Opisane przez nas zagadnienia odnoście Google AdWords to jedynie podstawowe informacje, o których warto wiedzieć. Omawiane narzędzie posiada jednak wiele innych funkcjonalności, będących dla wielu potencjalnych reklamodawców trudnymi i ciężkimi do opanowania. Właśnie dlatego firma Olicom stara się pomóc przedsiębiorcom w zaistnieniu w sieci i prowadzi profesjonalne kampanie AdWords. Dobierzemy za Was słowa kluczowe, wybierzemy odpowiedni typ kampanii, zastanowimy się nad obecnością firmy w sieci reklamowej i prześlemy naszą propozycję. Jeżeli zatem jesteście zainteresowani poprowadzeniem przez nas reklam Google AdWords dla Waszego biznesu, skontaktujcie się z nami.

Aby zobaczyć oryginalne zdjęcia, kliknij tutaj: 1, 2, 3.

by Maurycy Krokos

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Current day month ye@r *