Efektywna sprzedaż w Internecie – przekonaj użytkowników do Twojej firmy!

28 grudzień 2016
[Brak komentarzy] Dodaj Komentarz
[ 3792 ] Wyświetleń artykułu
Autor: Maurycy

Wiele osób chcąc założyć swój internetowy biznes wychodzi z założenia, że użytkownicy sami znajdą ich sklep, zaczną kupować ofertowane tam produkty, a po kilku miesiącach witryna będzie cieszyć się tysiącami odwiedzin dziennie. Niestety, jest to przekonanie błędne, co bardzo często podkreślamy podczas spotkań z naszymi klientami.

e-commerce

Stworzenie atrakcyjnie wyglądającej strony internetowej z nowoczesnymi funkcjonalnościami to nie wszystko. Aby zachęcić użytkownika do dokonania zakupu musisz przede wszystkim poinformować go o istnieniu Twojego sklepu internetowego. W związku z tym potrzebujesz odpowiednio poprowadzonej kampanii marketingowej, która przekona potencjalnego klienta nie tylko do wejścia na Twoją witrynę, ale finalnie również do zakupu ofertowanych produktów czy usług.

Konkurencja

Klient ma wybór. Obecnie, większość osób decydujących się na zakupy w Internecie nie chce przepłacać. W związku z tym poszukują oni konkurencyjnych ofert, porównują ceny konkretnego produktu w różnych sklepach, warunki dostawy czy opinie o poszczególnych witrynach. Właśnie dlatego tak ważne jest, aby oferowane przez Ciebie produkty charakteryzowały się nie tylko atrakcyjną ceną, ale także korzystnymi warunkami dostawy i ewentualnych zwrotów oraz atrakcyjnymi formami płatności. Duże znaczenie ma także sam wygląd witryny, który powinien przekonywać użytkowników do dokonania zakupu. Warto, aby Twoja strona była dostosowana do obecnych standardów w tworzeniu sklepów internetowych, cechowała się odpowiednią przejrzystością prezentowanych treści oraz intuicyjnością jej obsługi. Nie zapominaj także o dostosowaniu jej wyglądu do wyświetlaczy urządzeń mobilnych (RWD)!

web design

Należy pamiętać, że ta zasada dotyczy nie tylko sprzedaży za pośrednictwem witryn WWW. Opisany powyżej sposób prezentowania firm dotyczy także stron „wizytówkowych”, na których kluczem jest pozyskanie kontaktu z  zainteresowanym klientem za pośrednictwem formularza czy nawiązania połączenia telefonicznego.

Jednym z najlepszych sposobów, które pomogą Wam ocenić zaangażowanie użytkowników wchodzących na konkretną stronę WWW jest zapoznanie się ze statystykami narzędzia Google Analytics. Tworzone przez nas witryny są oczywiście pod nie podpinane, dzięki czemu właściciele stron mogą analizować zachowanie użytkowników i odpowiednio modernizować podejmowane działania marketingowe.

Marketing

Jednym z podstawowych narzędzi marketingowych proponowanych przez nas w ramach promocji stron WWW jest prowadzenie kampanii Google AdWords. To jedna z najszybszych i najbardziej efektywnych form promowania oferty. Jest ona niezależna od pozycjonowania organicznego, dzięki czemu Twoje reklamy tekstowe mogą pojawić się na pierwszej stronie w wyszukiwarce Google od razu po rozpoczęciu kampanii nawet wtedy, gry Twój sklep dopiero pojawił się w sieci. Kluczowe w tym przypadku mogą okazać się działania remarketingowe – reklama firmy będzie „podążać” za klientem, jeżeli zdecyduje się on chociażby na jednokrotną wizytę na promowanej witrynie.

Innym, popularnym sposobem na nowoczesne reklamowanie witryny jest stosowanie content marketingu. Wartościowe z punktu widzenia odbiorcy treści to prawdopodobnie najlepszy sposób, aby skłonić go naturalnego, niewymuszonego odwiedzania konkretnej strony internetowej i zapoznania się z ofertą. W związku z tym zachęcamy do prowadzenia blogów, w ramach których publikowane będą interesujące informacje odwołujące się do konkretnej branży. Z czasem może okazać się bowiem, że to właśnie one generują najbardziej wartościowy ruch wśród użytkowników odwiedzających Waszą witrynę – i to zupełnie za darmo!

shopping

Trzecią ścieżką, na którą warto zwrócić uwagę jest prowadzenie odpowiednio dostosowanych profili w Social Media. Pamiętaj jednak, że podobnie jak ze stroną internetową, nie będą one cieszyły się dużą liczbą odwiedzin bez podejmowania odpowiednich działań promocyjnych. W związku z tym warto przeznaczyć odpowiednią ilość środków na promowanie profilu swojej firmy na Facebooku. Zaniedbany fanpage z małą ilością polubień może bowiem wyrządzić więcej szkód niż pożytku i skutecznie odstraszać potencjalnych klientów od skorzystania z oferty Twojej firmy.

Pozostałe działania

Wbrew pozorom, wciąż popularnym działaniem marketingowym jest mailing. W związku z tym projektując swoją stronę internetową warto zdecydować się na stworzenie rozbudowanego Newslettera, który pozwoli Ci pogrupować swoich odbiorców, a następnie wysyłać im informacje o najświeższych promocjach czy nowych usługach oferowanych przez Twoją firmę.

delivery

Należy także nie zapominać o standardowych rozwiązaniach, które obecnie bardzo często są zaniedbywane przez marketerów. Jednym z nich jest zakładka FAQ, czyli Frequantly Asked Questions. Dla wielu z Was może być to niemałym zaskoczeniem, jednak znaczące grono użytkowników zapoznaje się z omawianymi treściami tuż przed dokonaniem zakupu. Pozwala im to rozwiać wszelkie wątpliwości w jednym miejscu i ostatecznie zdecydować się na transakcje. W związku z tym, odpowiednio zaprojektowana zakładka FAQ może być jedną z kluczowych funkcjonalności Waszej strony internetowej.

Myślisz o zaprojektowaniu własnego sklepu internetowego lub firmowej strony WWW? Skontaktuj się z nami! Oferujemy darmową wycenę, a po zakończeniu prac możesz wraz z nami poprowadzić swoją internetową kampanię marketingową.

Aby zobaczyć oryginalne zdjęcia, kliknij tutaj: 123, 4.

by Maurycy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Current day month ye@r *