Uczelnia na miarę XXI wieku

22 luty 2013
[Brak komentarzy] Dodaj Komentarz
[ 5359 ] Wyświetleń artykułu
Autor: admin

Atrakcyjna strona internetowa jest w dniu dzisiejszym niezbędna, jeśli chcemy, by nasza firma postrzegana była jako nowoczesna i otwarta. Jest ona równocześnie jednym z najtańszych i sposobów na reklamę. Większość firm, organizacji i przedsiębiorców zdaje się to już doskonale rozumieć, co natomiast z uczelniami wyższymi?

Okazuje się, że różnie. Są uczelnie, które przykładają dużą wagę do swojej obecności w sieci, a ich strony stoją zarówno estetycznie jak i funkcjonalnie na wysokim poziomie (bardzo często są to jednak strony uczelni o charakterze artystycznym). Standard jest jednak niestety taki, iż nadal wiele uczelni traktuje swoją stronę internetową jako rodzaj wirtualnego dziekanatu, gdzie można sprawdzić rozkład zajęć, pobrać dokument o przedłużeniu sesji czy zarejestrować się na dany przedmiot. Niewiele uczelnianych władz zdaje się rozumieć, iż młodzi ludzie będący dziś w klasie maturalnej właściwie w Internecie się wychowali, są mocno zaznajomieni z jego możliwościami i w mig są w stanie określić, czy dany serwis jest fajny i cool.

W związku z publikowanym cyklicznie „Ranking Web of Universities” przez Najwyższą Radę Badań Naukowych w Madrycie (CSIC) ze strony władz niektórych uczelni pojawiły się głosy krytyczne mówiące o tym, iż to nie strona internetowa decyduje o atrakcyjności danej placówki i dużej liczbie studentów, a poziom kształcenia, kadra oraz zaplecze dydaktyczne. Mimo iż nie możemy się zupełnie nie zgodzić z powyższym stwierdzeniem, zdecydowanie uważamy, iż w dobie tak dużej konkurencji na rynku edukacyjnym uczelnie nie mogą lekceważyć faktu, iż sprawna, funkcjonalna, atrakcyjna oraz podążająca za najnowszymi trendami strona WWW ma duży wpływ na zainteresowanie nią przyszłych studentów, którzy budzą się i zasypiają w sieci.

Polskie uczelnie wypadają w powyższym rankingu raczej średnio. Wielkopolską uczelnią, która znalazła się najwyżej jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza (361 miejsce), nieco niżej plasuje się Politechnika Poznańska (miejsce 502), co wg. nas nie jest szczytnym osiągnięciem.

O tym, że komunikacja w Internecie jest niezwykle ważna przekonał się Zespół Szkół Licealno-Technicznych z Poznania, któregoZespół Szkół Licealno-Technicznych przygotowana przez nas strona, zdobyła pierwsze miejsce w plebiscycie „Szkoła z @”, w którym nagrodami, prócz upominków rzeczowych dla uczniów, był udział w szkoleniu multimedialnym z zakresu marketingu internetowego.

Po takim szkoleniu licealista z całą pewnością zwróci uwagę na stronę WWW uczelni, do której zechce skierować swoje kroki świeżo upieczonego maturzysty…

LINKI:

http://www.webometrics.info/ (strona międzynarodowego rankingu)

http://www.zslt.edu.pl/ (zwycięska strona w plebiscycie)

http://poznan.naszemiasto.pl/tag/szkola-z-malpa.html (strona projektu „Szkoła z Małpą)

by admin

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Current day month ye@r *