Aplikacja Hotels.com na Facebooku zachęca do wspólnych zakupów z przyjaciółmi

16 luty 2012
[Brak komentarzy] Dodaj Komentarz
[ 9119 ] Wyświetleń artykułu
Autor: Kamil

Aplikacja na Facebooku Hotels.com



Coraz więcej firm próbuje wykorzystać potencjał Facebooka – wprowadzanie elementów społecznościowych takich jak polecanie znajomym przedmiotów czy usług jest potężny narzędziem dla marketingowców, którzy mogą kusić nowych klientów poprzez ich znajomych, a nie jako marki czy brandy. Jednak stworzenie aplikacji która zachęci do zapraszania znajomych nie jest łatwym zadaniem ponieważ nie każdy chce ujawniać co ma zamiar kupić.

W przypadku turystyki, która jest jak najbardziej „social”, ponieważ na wakacje jeździmy z przyjaciółmi, znajomymi lub bliskimi, mamy możliwość wykorzystania tego potencjału. Hotels.com niedawno uruchomił aplikację na Facebooku o nazwie „Hotels WithMe”, która pozwala na rezerwację hotelu bezpośrednio z Facebooka.

Na pierwszy rzut oka nie ma tu nic rewolucyjnego, dużo firm z branży turystycznej ma już takie aplikacje. W tej aplikacji możemy jednak zapraszać znajomych, wspólnie przeglądać i rezerwować hotele. Zamiast samemu szukać czegoś dla grupy osób, co często nie jest łatwe, możemy ich zaangażować do wspólnych poszukiwań, które mogą się odbywać w tym samym czasie. Oznacza to, że aplikacja jest używana przez większą liczbę użytkowników, a docelowo skutkuje dalszym jej rozprzestrzenianiem się i coraz większym zasięgiem. I co ważne nie trzeba zostać fanem ich strony na Facebooku, żeby korzystać z aplikacji co dodatkowo zwiększa jej dostępność i zasięg.

Obecnie strona Hotels.com UK ma 18 526 fanów, ale ponieważ nie trzeba zostać fanem, ciężko powiedzieć czy aplikacja jest skuteczna. Miesięcznie ma ona 800 użytkowników, co nie zachwyca…

Innym ważnym elementem strony jest to, że każdy fan ma 10% zniżki, co nie jest wielką promocją, ale daje bodziec, żeby zostać fanem i powinno pozytywnie wpłynąć na ich liczbę. Jest to inne podejście niż „Polub nas i zobacz co mamy do zaoferowania” jak robi większość firm.

Zobaczcie sami jak to działa:



Aplikacja jest bardzo ciekawa, ale czy skuteczna, to się dopiero dowiemy.
Jeśli interesuje Was co jeszcze można robić w branży turystycznej na Facebooku, polecam ten artykuł:
Facebook w turystyce turystyka w Facebooku

by Kamil

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Current day month ye@r *