Dlaczego warto mieć stronę na Facebooku?

19 luty 2010
[Brak komentarzy] Dodaj Komentarz
[ 4714 ] Wyświetleń artykułu
Autor: Kamil

strona na facebookuMyślę, że nie trzeba już pisać o tym, że Facebook może być ogromnym źródłem ruchu na stronie. Najprawdopodobniej większość ludzi których znasz są już na Facebooku, a ci których jeszcze nie ma pewnie wkrótce się tam pojawią. Polska jest w czołówce krajów jeśli chodzi o liczbę rejestracji nowych użytkowników. Ludzie spędzają coraz więcej czasu na portalach społecznościowych i dzięki urządzeniom mobilnym są zawsze dostępne. Jeśli nie masz jeszcze strony na Facebooku tracisz nie tylko na odwiedzinach swojej strony ale także szansę na interakcję z klientami i na reputacji swojej firmy.

Fakty które przemawiają za tym, żeby mieć stronę na Facebooku:

– 350 milionów użytkowników na całym świecie i ta liczba cały czas rośnie

– blisko 4 miliony użytkowników w Polsce

– średnio użytkownik spędza 55 minut dziennie na Facebooku

– prawie 80 000 stron używa Facebook Connect

– użytkownik Facbooka ma średnio 130 znajomych i zostaje fanem 2 stron na miesiąc

Masz już stronę na Facebooku ale nie daje zadowalających efektów?

Czujesz że to był nie wypał i strata Twojego czasu?

Nie jesteś sam 🙂

Badania które przeprowadziła firma Sysomos pokazują, że na 600 000 stron na Facebooku tylko 4% ma więcej niż 10000 fanów. Tylko 0,76% ma ponad 100 000 fanów. Dlatego tak ważne jest żeby zaplanować strategię i skupić się na fanach których już mamy, nie można tylko kolekcjonować fanów jak znaczki czy monety. Z badań tych widzimy także, że nie ma związku pomiędzy tym jak często administrator strony wpisuje posty, a liczbą fanów, ale jest zależność pomiędzy inną zawartością strony (notatki, linki, zdjęcia, filmy) a liczba fanów.

Kilka porad jak promować swoją stronę na Facebooku:

1. Dodać widoczny link na swojej stronie do strony na Facebooku

2. Facebook Fan Box

3. Mailing

4. Inne profile społecznościowe / mikroblogi

5. Profil Google (który zdobywa coraz większą popularność dzięki Google Buzz)

6. Wizytówki

7. Stopka

Jeszcze warto zwrócić uwagę na statystyki strony, Facebook cały czas udoskonala tą funkcjonalność. Pozwala to na sprawdzenie jak nasze działania na stronie wpływają za zachowania fanów.

by Kamil