Poznaj najczęstsze błędy popełniane przez właścicieli sklepów internetowych i uchroń swój e-biznes przed porażką!

Wyświetleń: 805

Pozornie, prowadzenie sklepu internetowego nie jest zadaniem trudnym. Owszem, w większości przypadków jest to o wiele prostsze niż zarządzanie biznesem tradycyjnym, jednak należy pamiętać o kilku zagadnieniach, które skutecznie utrzymają nas na rynku. Przede wszystkim warto uświadomić sobie, że prowadzenie sklepu internetowego wymaga od właściciela odpowiedniego rozeznania w aktualnych trendach dotyczących stron WWW, aplikacji mobilnych czy urządzeń z których korzystają jego użytkownicy. Druga, elementarna zasada mająca zastosowanie zarówno w świecie e-commerce, jak i w świecie biznesów tradycyjnych, to przeznaczanie pewnej ilości zysków na reklamę. Możemy bowiem posiadać najpiękniejszy sklep internetowy na świecie z produktami w wyjątkowo okazyjnych cenach, jednak nie będziemy cieszyć się ich zadowalającą sprzedażą, jeśli nasi potencjalni klienci nie będą mieli szans się o nich dowiedzieć!

koszyk

Poniżej podzielimy się z Wami krótką listą błędów często popełnianych przez właścicieli sklepów internetowych. Radzimy się ich wystrzegać, aby pozwolić Waszemu internetowemu biznesowi rozwijać się w odpowiednim kierunku!

1.) Zła polityka cenowa

Właściciele sklepów internetowych często wychodzą z błędnego założenia, że w sieci najistotniejsza jest najniższa cena i to właśnie minimalna marża pozwoli im zwalczyć konkurencję oraz utrzymać się na rynku. Jest to przekonanie błędne.

Pamiętaj, że generując ogromny ruch na stronie przy minimalnej marży będziesz odnotowywać takie same zyski, jak w przypadku wysokiej marży i niskiej liczby klientów. Jeżeli zatem nie zamierzasz konkurować z pozostałymi firmami na polu porównywarek cenowych, to zdecyduj się na towary innowacyjne i oryginalne. Ich wartość określacie sami – jeśli przypadną do gustu Waszym użytkownikom, to będą w stanie zapłacić za nie nawet taką kwotę, z której wygenerujecie marżę rzędu 60-70%!

ikony

2.) Kopiowanie konkurencji

Nie skupiaj się na działaniach konkurencji i pod żadnym pozorem nie staraj się ich kopiować! Twoje działania mogą być lepsze od pozostałych firm lub zwyczajnie inne. Powielanie tych samych schematów nie zbliży Cię do oczekiwanych efektów.

Przykładowo, jeśli konkurencyjna marka zaczęła masowo obniżać ceny swoich towarów, to możesz zawalczyć o klienta poprzez innowacyjną ekspozycję produktów czy zaproponowanie atrakcyjniejszych warunków dostawy lub zwrotów.

3.) Rezygnacja z budowania marki

Wielu przedsiębiorców wychodzi z błędnego założenia, że budowanie marki polega na prowadzeniu kampanii marketingowych wartych miliony złotych, a małe firmy nie mogą sobie na to pozwolić. Nic bardziej mylnego!

Wystarczy, że rozpoczniesz od najbardziej elementarnych działań, takich jak szybka i sprawna obsługa klienta, pakowanie paczek w firmowe kartony i obklejanie ich taśmą z logotypem marki, spójna strategia marketingowa, prowadzenie komunikacji e-mailowej na podstawie Newslettera czy przemyślane działania na portalach społecznościowych.

online shop

4.) Złe gospodarowanie wydatkami na marketing

Właściciele sklepów internetowych powinni pamiętać, że świat e-commerce zdecydowanie różni się od tradycyjnej sprzedaży. W związku z tym wykupienie banerów reklamowych w centrum miasta czy rozdawanie ulotek nie jest w tym przypadku najlepszym pomysłem ;)

Podstawowym źródłem generowania ruchu w sklepach internetowych są działania marketingowe podejmowane w ramach Google AdWords, remarketingu oraz tradycyjnego pozycjonowania SEO. Dla większych sklepów równie opłacalne są także akcje na kanałach Social Media i widoczność w porównywarkach cenowych. W związku z tym pamiętajmy, że działając w świecie e-commerce warto skupić się właśnie na użytkownikach sieci, bowiem to oni mają trafić do naszego sklepu.

5.) Lekceważenie rynku mobilnego

Wbrew pozorom, wielu przedsiębiorców wciąż wychodzi z założenia, że klienci nie dokonują zakupów za pośrednictwem urządzeń mobilnych, tylko deskopowych. W związku z tym lekceważą optymalizację RWD, tracąc tym samym ogromne grono potencjalnych klientów. Jak pokazują statystyki, użytkownicy urządzeń mobilnych mogą stanowić nawet 50% ogólnego ruchu w Twoim sklepie internetowym! W związku z tym przygotuj swoją witrynę na ich odwiedziny, a Twoja inwestycja z pewnością zwróci się we wzmożonej sprzedaży.

mobile

Powyższe punkty to jedynie najczęściej popełniane błędy właścicieli sklepów internetowych, a jest ich oczywiście o wiele więcej. Jeżeli zatem chcesz, aby twój e-biznes wrócił na właściwe tory – skontaktuj się z nami!

Kliknij, aby zobaczyć oryginalne zdjęcia: 1, 2, 3, 4.

by Maurycy Krokos

One thought on “Poznaj najczęstsze błędy popełniane przez właścicieli sklepów internetowych i uchroń swój e-biznes przed porażką!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Current day month ye@r *