Jak działa Google Trends?

12 marzec 2014
[Brak komentarzy] Dodaj Komentarz
[ 14193 ] Wyświetleń artykułu
Autor: admin

W sprzedaży wszelkiego rodzaju produktów, czy usług zauważalna jest ich sezonowość, czyli okresy w których wielkość przychodów ze sprzedaży zauważalnie wzrasta bądź maleje. Niewiele jest takich dóbr na które popyt utrzymuje się cały czas na tym samym, wysokim poziomie. Podobnie jest w przypadku e-biznesów. Każdy sklep internetowy, czy inny rodzaj biznesu online odnotuje wahania  w zależności od pory roku, czy sytuacji na rynku. W zależności od typu działalności i branży różne czynniki będą miały wpływ na sezonowość sprzedaży. Warto znać te czynniki i dokładnie je zanalizować. Dzięki temu w późniejszym czasie będziemy mogli przewidywać sezonowość popytu i dostosowywać swoje działania marketingowe do ich zmian. Przydatnym narzędziem, które może pomóc w przewidywaniu sezonowych trendów jest narzędzie Google Trends.

Narzędzie to jest bardzo proste w obsłudze i umożliwia porównanie trendów wyszukiwań danych haseł nawet kilka lat wstecz. Uzyskamy informacje odnośnie ilości, pochodzenia i zależności od czasu zapytań w wyszukiwarce Google.  Dowiemy się również w jakich regionach i miastach dane hasło było wyszukiwane najczęściej.

Poniżej przedstawiam podstawową instrukcję krok po kroku jak korzystać z narzędzia Google Trends.

1. Wchodzimy na stronę www.google.com/trends/explore 

2. Z lewej strony klikamy w element „Odkrywaj trendy”

g1

3. Następnie w miejscu pokazanym strzałką wpisujemy hasło, którego trend chcemy zbadać. Później ustawiamy kraj i przedział czasu, który nas interesuje. Możemy wybrać przedział czasu z listy, która się rozwija lub samodzielnie ustawić zakres dat. W tym celu należy wybrać „Wybierz okres”.


4. Przykładowo zanalizujemy wyszukiwanie hasła „podręczniki szkolne” w Polsce w okresie styczeń 2011 do styczeń 2013. Jak widać na wygenerowanym wykresie zainteresowanie podręcznikami zaczyna rosnąć pod koniec maja. Co ciekawe z roku na rok liczba wyszukiwań wzrasta, co świadczy o co raz większym zamiłowaniu Polaków do zakupów online.


5. Google Trends umożliwia nam analizę zainteresowania w zależności od regionu danego kraju. Można również uszczegółowić wyniki do miasta poprzez kliknięcie w zaznaczony element. W przypadku gdy chcemy poznać szczegółowe zainteresowanie danego regionu w ujęciu czasowym wystarczy kliknąć na jego nazwę lub jego kształt na mapie.


Na pewno warto korzystać z Google Trends, porównywać ze sobą kilka okresów oraz haseł wyszukiwania. Wyciągnięte wnioski pozwolą zaplanować budżet na kampanie internetowe na cały rok oraz ich intensywność w zależności od sezonu.

by admin

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Current day month ye@r *