Lovemarks – marki uwielbiane przez klientów

14 wrzesień 2016
[Brak komentarzy] Dodaj Komentarz
[ 4212 ] Wyświetleń artykułu
Autor: Maurycy

Lovemarks to koncepcja, według której marek nie dzielimy jedynie na te dobre i złe. Wyróżnia się w niej dwa kluczowe wskaźniki określane mianem respect oraz love. Jak nietrudno się domyślić oznaczają one stosunek klientów do marki, którzy mogą darzyć ją szacunkiem lub miłością, a w idealnych przypadkach obojgiem uczuć. Dotyczy to nie tylko samej firmy, ale przede wszystkim oferowanych przez nią usług i towarów, z którymi mamy do czynienia. Z uwagi na te wskaźniki możemy wyróżnić kilka typów produktów:

  • O niskim szacunku i niskiej miłości – korzystamy z nich na co dzień, ale nie zwracamy na nie uwagi. Są elementem naszego życia, jednak nie stanowią dla nas elementów szczególnie istotnych, przez co nie jesteśmy z nimi związani emocjonalnie.
  • O wysokim wskaźniku miłości i niewielkim szacunku – w tym schemacie funkcjonują przede wszystkim produkty „modne”, popularne w krótkiej perspektywie czasu.
  • O wysokim szacunku i niskiej miłości – marki będące w środku stawki. Oznacza to, że cieszą się bardzo dobrą opinią wśród potencjalnych klientów, jednak nie są przez nich szczególnie pożądane.
  • O wysokim szacunku i wysokiej miłości (Lovemarks) – marki o najlepiej ugruntowanej pozycji na rynku. Cieszą się zarówno bardzo dobrą opinią na temat jakości ich produktów, jak i są wyjątkowo pożądane. Przykładem tego typu firm jest np. Apple – premiera każdego, nowego produktu amerykańskiej marki budzi ogromne emocje zarówno wśród stałych, jak i potencjalnych klientów.

digital composite of Idea text with coffee background

Rozwiązuj problemy klientów!

Jak zauważają specjaliści, aby wypromować swoją ofertę warto zastanowić się jaki produkt czy usługa rozwiążą problemy potencjalnych klientów lub zaspokoją ich zapotrzebowanie. Wbrew pozorom kreując markę w XXI wieku nie jest to zadanie proste – rynek jest nasycony różnego rodzaju rozwiązaniami, przez co trudno odnaleźć niszę. W dzisiejszym marketingu chodzi przede wszystkim o to, aby wywołać u klienta naturalną chęć posiadania pewnego produktu, a nie przekonywać go do zakupu. Osiągnięcie takiego statusu zajmuje markom jednak często dziesiątki lat poparte intensywną pracą i budowaniem pozytywnej opinii wśród użytkowników.

2

Emocje kluczem do sukcesu

Obecnie bardzo duże znaczenie ma to, jak klient będzie czuł się w posiadaniu produktu konkretnej marki. Emocje budowane są najczęściej za pośrednictwem kampanii marketingowych oraz innych działań, które mają na celu tworzyć obraz firmy w oczach klienta. Najczęściej ugruntowane są one na najbardziej uniwersalnych i intensywnych emocjach, jednak w przypadku niektórych odbiorców użyteczne mogą okazać się również treści kontrowersyjne, jeśli marka jest skoncentrowana na wąskiej grupie odbiorców. Pamiętajmy jednak, że firmy chcące osiągnąć mocną pozycję na arenie międzynarodowej powinny skupić się na uniwersalnych przekazach, niezależnych od kręgu kulturowego, przekonań czy gustów.

Pamiętaj o informacji

Wiele osób zajmujących się marketingiem w sieci wciąż powtarza, że firma powinna być wartościowym źródłem informacji. Co to oznacza? Z pewnością nie dotyczy to mało interesujących, „suchych” faktów na temat produktu. Pokaż swoje towary w praktyce, zaprezentuj ich wytrzymałość, wydajność czy wygląd w intrygujący sposób. Coraz więcej marek korzysta z popularności krótkich filmów w Internecie, które są świetnym sposobem na błyskawiczną reklamę, zapadając w pamięci potencjalnym kupującym. Obecnie, ogromne znaczenie ma szybki przekaz – klienci nie mają czasu szczegółowo zapoznawać się z produktami. Potrzebują jedynie kilku kluczowych informacji na ich temat.

3

Wygoda zakupu

Szczególnie istotna jest również wygoda zakupu Twoich produktów. Marki cieszące się wysokim wskaźnikiem szacunku są ogólnodostępne zarówno w sklepach stacjonarnych, jak i w sieci. Dzięki temu docierają do szerokiego grona klientów. Pamiętajmy jednak, że dziś największe znaczenie ma obecność w Internecie. To właśnie tam marki mogą trafić do bardzo dużej grupy odbiorców, którzy cenią sobie przede wszystkim wygodę zakupów. Co więcej, obecnie jest ona uznawana za jeden z najważniejszych czynników wywierających wpływ na decyzje klientów.

4

Oddaj markę w ręce klientów!

Pamiętaj, że obecnie ludzie chcą uczestniczyć w tworzeniu marki. Przykład? Facebook nie publikuje sam żadnych artykułów. Oddał w ręce użytkowników jedynie bardzo proste w obsłudze i intuicyjne narzędzie, które pozwala im dzielić się treściami z przyjaciółmi i innymi uczestnikami sieci. Na tych zasadach zaczynają działać również inne marki – producenci sprzętu elektronicznego pozwalają na instalowanie zewnętrznych, niezależnych od firmy aplikacji, a sklepy odzieżowe coraz chętniej personalizują ubrania dla konkretnych klientów. Otwórz się na społeczność, a Twój wskaźnik miłości poszybuje w górę!

Aby zobaczyć oryginalne zdjęcia, kliknij tutaj: 1, 2, 3, 4.

by Maurycy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Current day month ye@r *