Odebrane (1), czyli mailowa droga do Klienta

06 listopad 2015
[Brak komentarzy] Dodaj Komentarz
[ 8804 ] Wyświetleń artykułu
Autor: Karolina

E-mail marketing to jedno z najlepszych narzędzi służących do szybkiego przekazywania komunikatów dużej ilości odbiorców. By przyniósł oczekiwane rezultaty i nie został przeoczony przez adresata, warto zadbać o profesjonalne przygotowanie treści i wyglądu mailingu.

Na co należy zwrócić uwagę tworząc mailing?

email-marketing

  1. Grupa docelowa
    Dzięki wiedzy o odbiorcy mamy większe szanse na skuteczną kampanię. Mimo, że zewnętrzne bazy danych dają nam większy zasięg, zwykle łączą się z niższą efektywnością. Dlatego lepszym rozwiązaniem, mającym na celu zwiększenie liczby adresatów, będzie na przykład zamieszczenie na firmowej stronie internetowej formularza zapisu do newslettera. Zgromadzone w ten sposób adresy dają pewność, że odbiorca maila jest rzeczywiście zainteresowany jego treścią, co przekłada się na wysoką konwersję. Kupione bazy adresowe zwiększają zagrożenie oznaczania wiadomości jako spam, co w przyszłości może mieć negatywne skutki dla nadawcy i powodować problemy z przejściem przez filtry antyspamowe.

  1. Nadawca
    Wielu użytkowników poczty internetowej słyszało ostrzeżenia przed otwieraniem podejrzanie wyglądających wiadomości. Między innymi z tego powodu wyświetlająca się nazwa nadawcy powinna wyglądać na godną zaufania. Zamiast samej nazwy firmy, warto wpisać imię i nazwisko konkretnego pracownika. Taki zabieg zwiększa wiarygodność i sprawia, że odbiorcy chętniej i z zaciekawieniem otwierają wiadomości.
    pobrane

  1. Temat wiadomości
    Temat maila powinien być zwięzły (5-6 wyrazów) i intrygujący. Zamiast stosować standardowe zwroty, które użytkownik widuje kilka razy dziennie (np. Promocja sezonowa), warto pomyśleć nad oryginalniejszym tematem. Tym samym zwiększa się szansa na zainteresowanie czytelnika i zachęcenie do zapoznania się z treścią wiadomości. W przeciwnym razie prawdopodobnie ją usunie.

  1. Preheader
    Preheader wiadomości to pierwsze zdanie znajdujące się w mailu. Jest to element odgrywający największą rolę wśród osób odbierających maile na telefonach komórkowych. Pojawia się zaraz za nazwą nadawcy i tematem, dlatego powinien być jego przedłużeniem lub rozwinięciem. Dobry preheader sprawia, że dużo więcej osób otwiera maile. Gdy w skrzynce pocztowej pod tematem wiadomości pojawia się zdanie “Jeśli masz problem z wyświetlaniem…” oznacza to, że preheader nie został przygotowany.

    email_preheader_21

  1. Nagłówek
    Otwarcie wiadomości przez klienta to dopiero połowa sukcesu. Ważne, żeby odbiorca zapoznał się z całą treścią maila. Właśnie w tym momencie kluczowy będzie nagłówek, od którego aż połowa odbiorców uzależnia dalsze działania. Wskazanie w nagłówku kluczowych korzyści, jakie osiągnie klient dzięki przeczytaniu wiadomości, może skłonić do jej przeczytania.

  1. Treść
    Niewielu odbiorców czyta całość maila, szczególnie gdy jest on bardzo rozległy. Na pewno nie sprawdzi się też opis skopiowany ze strony internetowej. Treść maila musi być bardziej zwięzła i rzeczowa. Najważniejsze hasła powinny zostać wyróżnione, bo często tylko na nich zatrzyma się wzrok czytelnika, który chce szybko przejrzeć wiadomość i podjąć decyzję, czy jest nią zainteresowany czy nie. Należy zwrócić uwagę na powitanie, które powinno być dopasowane do grupy docelowej. Może w tym pomóc analiza maili otrzymywanych od Klientów Jeśli rozpoczynają wiadomości słowami „Szanowny Panie,” nie na miejscu będzie wpisanie „Cześć!” w treści mailingu.

  1. Grafiki
    Wiadomość zawierająca sam tekst nie wygląda ciekawie i może zostać szybko usunięta. Z tego powodu warto ją uzupełnić o grafikę urozmaicającą treść i ściśle powiązaną z tematem wiadomości. Szablon html powinien zostać dostosowany w taki sposób, by jego szerokość wynosiła maksymalnie 600 pixeli, a główny przekaz znajdował się w pierwszych 100 pixelach.
    Część odbiorców będzie oglądała wiadomość w formie podglądu, przez co obrazki nie będą się wyświetlać. W celu wykorzystania przestrzeni pod obrazkami zastosuj atrybuty ALT (zamiast obrazka wyświetli się opis) i TITLE (wyświetli się tytuł obrazka).

  1. Przycisk call to action
    Tworząc mailing, należy mieć jasno sprecyzowany cel. Przycisk call to action to wezwanie klienta do podjęcia określonej interakcji, pomagającej w osiągnięciu właśnie tego celu. Jasno określona interakcja (np. “Skorzystaj ze zniżki”, “Odkryj nowości”) skraca czas, jaki odbiorca musi poświęcić na przeanalizowanie maila i zwiększa szanse na kliknięcie.

    kup_teraz

  1. Landing page
    Warto pamiętać, że zadaniem wiadomości jest zdobycie zainteresowania czytelnika, natomiast cały komunikat powinien być dostępny w serwisie internetowym, gdzie klient trafi po wciśnięciu przycisku call to action. Dlatego bardzo ważne jest zadbanie o przekierowanie do odpowiedniej strony docelowej- landing page. Jeśli po wciśnięciu przycisku “Kup teraz!”, następuje przekierowanie na stronę główną, znacznie maleje prawdopodobieństwo, że klient skorzysta z oferty.

  2. Odporność na filtry antyspamowe
    Zanim mailing zostanie rozesłany, należy przeprowadzić kontrolę antyspamową. Filtr decydujący o zakwalifikowaniu do spamu, analizuje treść listu, rozmiar wiadomości, reputację serwera pocztowego i obecność adresu IP na listach spamerskich. Zawarcie w wiadomości prośby o dodanie nadawcy do listy kontaktowej, znacznie zwiększy szanse na skuteczne dostarczenie informacji do osób zainteresowanych.

    spammers

by Karolina

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Current day month ye@r *