W ostatnim czasie, bardzo dużo mówi się o content marketingu. Czym tak naprawdę jest content marketing ? Na czym polega? I jakie korzyści niesie za sobą ?
Content marketing najprościej ujmując jest to tworzenie specjalnych i wartościowych treści w celu wejścia w dialog z bliższym i dalszym otoczeniem marki. Marketing treści nie służy bezpośredniej sprzedaży. Jego zadaniem jest komunikacja z docelową grupą odbiorców poprzez edukację, oraz odpowiadanie na potrzeby. Jakościowe artykuły na portalach internetowych, wpisy na Facebooku, Twiterze czy Google+, prowadzenie blogów, tworzenie poradników, raportów, infografik, umieszczanie filmików na platformie YouTube , te działania mogą przyciągnąć do strony nowych odwiedzających, którzy mogą stać się przyszłymi klientami, stałymi czytelnikami lub fanami marki.
Czym wyróżnia się marketing treści ?
-
content marketing wsłuchuje się w problemy i oczekiwania użytkowników marki,
-
pozwala marce na zaprezentowanie się jako rozwiązanie konkretnego problemu, ale w szczególności przedstawia się jako marka, która rozumie ich potrzeby,
-
pozwala markom zaistnieć w świadomości grupy docelowej, jeszcze zanim będą jej potrzebować,
-
dzięki budowaniu pozytywnej relacji z klientem, zwiększa szansę na spontaniczny wybór marki.
Jakie przynosi korzyści ?
-
90 % użytkowników uważa treści publikowane w ramach content marketingu za użyteczne,
-
60% konsumentów poszukuje produktu po świadomym zetknięciu się z informacja o nim,
-
edukuje i dostarcza rozwiązań grupie docelowej,
-
buduje pozytywne relacje marki z jej otoczeniem oraz pozytywne skojarzenia z marką– 82% konsumentów odbiera pozytywniej firmę po zetknięciu się z jej treściami content marketingowymi,
-
kreuje markę jako eksperta w danej dziedzinie.
Podstawą content marketingu jest informacja. Aby stała się podstawą marketingu treści musi posiadać kilka określonych cech. Marketing treści powinien być:
- WIARYGODNY- poparty źródłami , bądź poparty autorytetem,
- RZETELNY – zgodny z faktami,
- WARTOŚCIOWY POD WZGLĘDEM TREŚCI,
- PRAKTYCZNY- przydatny z punktu widzenia czytelnika,
- UNIKATOWY- odróżniający się od powszechnie dostępnych informacji,
- EKONOMICZNY – podany w takiej formie, która nie wymaga zbyt dużej ilości czasu i koncentracji,
- UNIWERSALNY- odnoszący się do grupy nie do jednostki.
Content marketing staje się potężnym narzędziem biznesowym, ponieważ daje możliwość dotarcia z przekazem do tysięcy osób. Przekaz, który nie jest dla odbiorcy obojętny, motywuje do podejmowania pewnych działań, a w rezultacie dokonania zakupu. Marketing treści sprawia, że konsument zatrzymuje się, czyta, myśli i modyfikuje swoje zachowania zgodnie z intencjami marki. Badania pokazują, że rosnąca popularność contentu jako narzędzia marketingowego idzie w parze z pozytywnym odbiorem takiej formy promocji. Marketing oparty na wartościowej treści pozwala na przetrwanie w czasach przekształcania się tradycyjnych narzędzi reklamy. Jest narzędziem, które może służyć budowaniu pozytywnych relacji z otoczenie marki oraz wypracowaniu jeszcze silniejszej pozycji na rynku.