Poniżej przedstawiamy kilka wskazówek dla firm z branży turystycznej działających na Facebooku.
1. Wychwalaj swoją markę
Strona firmy Delta na Facebooku (tak zwany landing page) zbudowana jest tak , aby pokazywać nowości i zmiany. Informują oni swoich klientów o Wi-Fi w samolotach, nowych trasach, pierwszej klasie na przelotach regionalnych, a strona jest tak przygotowana, że można klikać „lubie to” na każdej z wiadomości.
2. Konkursy i prezenty
Każdy lubi wygrywać, więc daj swoim fanom coś wygrać. Czy to będzie darmowy przelot, noc w hotelu lub zniżkę – konkursy na Facebooku to świetny sposób na zaangażowanie lokalnej społeczności. Prosząc fanów do wrzucanie na tablicę różnych rzeczy, jako część na konkursu – fotografii, filmów, opinii – angażujemy ludzi i uaktywniamy ich.
Przykłady:
Kimpton Hotels and Restaurans – z okazji 30stych urodzin zorganizowali konkurs “Write here, Right now!” gdzie Fani mogli podzielić się wspomnieniami o sowich najlepszych urodzinach – poprzez haiku, wiersz lub sonet i zdjęcia – i 30 najlepszych zgłoszeń otrzymało bezpłatną noc w hotelu Kimpton.
Konkurs Virgin America w Chicago zorganizowane na specjalnej karcie, na której widzowie mogą przesyłać wideo. Zwycięzca wygrywa lotu z Chicago do Kalifornii konkurencyjnymi liniami, a potem darmową wycieczkę po Kalifornii i podróż z powrotem do Chicago inauguracyjnym lotem Virgin America do Windy City. Virgin liczy na to, że lot liniami Virgin America po doświadczeniach podróży u konkurencji przysporzy im kilku nowych fanów.
Aktualizacji statusu są świetne, ale należy również mieszać treści, aby utrzymać zaangażowanie publiczności. Spróbuj mieszać filmy, zdjęcia, recenzje hoteli i restauracji w hotelu, jak również wskazówki dla podróżnych i aktualizacje związane z marką.
4. Zaoferuj rezerwacje na Facebooku
Konsumenci chcą aby planowania podróży było łatwe – pozwól im zarezerwować wakacje bez wychodzenia z Facebooka. Firmy z branży turystycznej które już to robią zazwyczaj moduł rezerwacji umieszczają na stronie głównej na Facebooku.
5. Zabójcze zdjęcia
Czy ludzie podróżują służbowo czy dla przyjemności, miło jest być w pięknej scenerii. Pokaż klientom jak będzie wyglądał pobyt w hotelu – spa, basen, plaża, przyroda, lokalne zabytki, luksusowe restauracje – tylko musisz używać doskonałych fotografii , które sprawią, że trudno się będzie oprzeć. Wspaniałe zdjęcia są także skuteczne dla linii lotniczych, które mogą podkreślić scenerię różnych miejscowości.
Jetsetter Travel zawsze ma niesamowite fotografie i maksymalnie wykorzystuje ich potencjał na swojej stronie na Facebooku. Trudno sobie wyobrazić, żeby zdjęcie żyrafy nie sprawiło, że chcemy iść na safari 🙂
Masz jakie inne wskazówki dla firm z branży turystycznej do wykorzystania na Facebooku?
Daj nam znać w komentarzach.