Bez korków i kolejek na zakupy… Delikatesy internetowe – pomysł na biznes?

28 Listopad 2011
[ 4986 ] Wyświetleń artykułu
Autor: admin

Sukcesywnie od lat wzrasta ilość klientów dokonujących codzienne zakupy w sklepach internetowych. Cenią oni sobie nie tylko oszczędność czasu jaką zapewniają tego typu delikatesy, ale także możliwość określenia terminu dostawy, szeroki wybór asortymentu na wirtualnych pułkach, prosty system składania zamówienia, możliwość zapłaty przelewem bądź gotówką przy odbiorze, a także ceny towarów nie odbiegające od tych sklepowych. Skoro zapotrzebowanie Polaków na zakupy za pośrednictwem internetu, nawet produktów codziennego użytku wciąż wzrasta, to może warto zastanowić się nad taką formą biznesu?

Dotychczas w sprzedaży artykułów spożywczych za pośrednictwem Internetu wiodły prym duże sieciówki typu Piotr i Paweł, Bomi, E.Leclers oraz Alma. Obecnie zauważyć można coraz więcej specjalistycznych oraz lokalnych sklepów internetowych. Swoje „internetowe oddziały” uruchomiła w  lipcu tego roku ogólnopolska sieć hipermarketów Auchan. Podobne zamiary mają hipermarkety Tesco i w lutym przyszłego roku chcą rozpocząć sprzedaż online.  W Warszawie zaczął od niedawana działać sklep Fresh24.pl i cieszy się on coraz większym powodzeniem. Właścicieli lokalnych „internetowych spożywczaków” mógł przekonać do tej formy sprzedaży obecny trend ale także dane statystyczne mówiące o wartości dokonywanych zakupów przez klientów internetowych oddziałów Piotra i Pawła oraz Almy. Przeprowadzone badania ukazały iż średnia wartość internetowego zamówienia wynosi okoł 250,00 zł gdzie tradycyjnego w sklepie 35,00 zł. Swoje produkty spożywcze za pośrednictwem Internetu w 2010 roku sprzedawało 250 firm na terenie całego kraju a internauci wydali w jednym z e-delikatesów 25mln zł.

Sami otwarcie przyznajemy, że z wielką ochotą korzystalibyśmy z lokalnych ofert mniejszych delikatesów, działających przykładowo w obrębie jednej – dwóch dzielnic Poznania, u których dostawa zamówionych towarów byłby realizowana w przeciągu godziny a ceny nie tak bardzo wygórowane jak w ekskluzywnych marketach.  Wierzymy, że potencjalnych klientów takich jak my jest bez liku. Zakupy przez Internet to z pewnością oszczędność czasu ale też wygoda. Dostawę zamówionych przez nas produktów może określić na dany dzień czy godzinę.

Asortyment w Internecie jest niezwykle obszerny i pozwala dokonać wszystkich niezbędnych zakupów. Najczęściej dokonujemy tzw: „ciężkich zakupów”: napoje, woda mineralna, proszki do prania itp. Na listach zakupów widnieją także warzywa, owoce, mięso, produkty dla dzieci, nabiał. Dużym mankamentem, który z pewnością może przeszkadzać wielu klientom są koszty dostawy. Zniwelować mogły by je lokalne e-sklepy, które działałyby jedynie w obrębie danego obszaru miasta. Osiągalne jest to również dzięki niewielkim kosztom stworzenia sklepu internetowego, aby rozpocząć podbój internetowego rynku spożywczego zainwestować należy około 5 – 6 tys. złotych, tyle właśnie kosztuje stworzenie w pełni funkcjonalnego sklepu internetowego. To naprawdę niewielkie kwoty obserwując dotychczasowe obroty w innych internetowych delikatesach i porównując z dzierżawą za wynajem lokalu pod tradycyjny sklep.

by admin

2 thoughts on “Bez korków i kolejek na zakupy… Delikatesy internetowe – pomysł na biznes?

  1. Franek napisał(a):

    Pomysł na taki biznes jest jak najbardziej w porządku. Będziesz potrzebował tylko pewnego magazynu i chłodni, w której przechowywał będziesz produkty. Sam sklep internetowy to nie wszystko.

  2. Polando napisał(a):

    Zgadzam sie z przedmowca. Sam sklep to nie wszystko. Pomysl lokalnego dostarczania jest ciekawy ale skad ten lokalny dostawca mialby wziac asortyment produktow? Musisz miec zaplecze magazynowe a przede wszystki bardzo sprawny markeing bo sam sklep niczego w dzisiejszych czasach nie zalatwia.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Current day month ye@r *