Najczęstsze błędy popełniane w Google AdWords

19 kwiecień 2017
[Brak komentarzy] Dodaj Komentarz
[ 4411 ] Wyświetleń artykułu
Autor: Maurycy

Wielu zorientowanych w świecie internetowych technologii właścicieli firm i przedsiębiorstw wychodzi z założenia, że prowadzenie kampanii Google AdWords jest banalnie proste. Decydują się więc na nadzorowanie ich samodzielnie – owszem, samo stworzenie kampanii i jej uruchomienie nie stanowi większego problemu. Pamiętajmy jednak, że narzędzie internetowego giganta wciąż się rozwija i oznacza to, że aby odpowiednio zoptymalizować kampanię, potrzebujemy przeznaczyć na to sporo czasu…

adwords

Google AdWords to już nie tylko tradycyjne reklamy tekstowe, które pojawiają się jako jedne z pierwszych wyników wyszukiwania na wybrane frazy kluczowe, które opatrzone są charakterystycznym boxem z napisem Reklama. Dziś to także prowadzone na szeroką skalę kampanie banerowe, remarketingowe czy działania w serwisie YouTube. Ponadto, jak się okazuje, również w tradycyjnych kampaniach tekstowych użytkownicy Google AdWords popełniają podstawowe błędy, które minimalizują liczbę wyświetleń, generują ogromne koszty lub nakierowują do nieodpowiedniego grona odbiorców. Poniżej prezentujemy listę najpopularniejszych z nich:

1.) Brak CTA (Call to Action) – pamiętaj, aby tekst wykorzystany w Twoich reklamach zachęcał użytkowników do przejścia na witrynę i ostatecznego zakupu. Częsty błąd marketerów polega na tym, że jedynie informują potencjalnego klienta o możliwości zakupu, a nie zachęcają go do niego. Wykorzystaj treści Call to Action i zdobądź pierwsze konwersje!

2.) Błędy ortograficzne, stylistyczne i interpunkcyjne – wbrew pozorom, reklamy Google AdWords często zapisane są w błędny sposób. Nietrudno się zatem domyślić, że nie zachęcają do zakupu i nie cieszą się satysfakcjonującymi wynikami. W związku z tym pamiętaj, aby przed publikacją kilkukrotnie sprawdzić treść Twojej reklamy.

lupa

3.) Brak rozszerzeń reklam – wyjątkowo często popełniany błąd. Brak linków do podstron, naniesionego numeru telefonu czy innych informacji nie tylko sprawia, że reklama jest mniej widoczna w oczach potencjalnego klienta, ale także znacząco droższa!

4.) Zbyt ogólne słowa kluczowe – wykorzystywanie ogólnych słów kluczowych obniża wyniki jakości oraz pochłania ogromne budżety. Wyrażenia ogólne są bowiem wpisywane bardzo często i nie przynoszą wartościowych konwersji z uwagi na fakt, że wielu użytkowników chce w ten sposób jedynie zorientować się, czym jest dana usługa bądź produkt.

biznesmen

5.) Jednakowe ustalanie stawek na poziomie słów kluczowych – pamiętaj, że maksymalny koszt za kliknięcie powinieneś/aś ustalać na poziomie słowa kluczowego, a nie całej kampanii. Bardziej szczegółowe frazy nie tylko kosztują znacząco więcej, ale cechują się także o wiele większą efektywnością.

6.) Brak fraz wykluczających – w przypadku wielu branż pominięcie fraz wykluczających może okazać się bardzo kosztowne. Ponadto, wpłynie ono negatywnie na wyniki kampanii nawet wtedy, gdy stworzone w ramach niej reklamy wyposażone są w odpowiednie rozszerzenia i są zgodne z aktualnymi wytycznymi firmy Google.

7.) Skupienie ruchu tylko na stronie głównej – jeden z najczęściej popełnianych błędów przez niedoświadczonych marketerów. Pomimo, że dana reklama/słowo kluczowe skupione jest na frazie specjalistycznej, to przenosi potencjalnego klienta na stronę startową, z poziomu której musi on szukać konkretnego produktu/usługi, tracąc tym samym swój cenny czas.

sm

8.) Brak połączenia między Google Analytics i Google AdWords – obecnie, podczas prowadzenia działań marketingowych w ramach AdWords zalecane jest połączenie dwóch kont Google. Dlaczego? Możemy w ten sposób określić konkretne zachowania użytkowników, których oczekujemy po kliknięciu w nasza reklamę i w ten sposób mierzyć jej efektywność.

9.) Nieodpowiednia grupa odbiorców – niedoświadczeni marketerzy mają skłonność do popadania w skrajności podczas ustalania docelowej grupy odbiorców – reklamy kierowane są do zbyt szerokiego lub zbyt wąskiego grona użytkowników (np. z uwagi na ich lokalizację).

10.) Brak codziennego monitoringu – warto pamiętać, że przy samodzielnym ustalaniu stawek konieczne jest codzienne monitorowanie kampanii, ponieważ kwoty za konkretne słowa kluczowe są płynne. Ponadto, Google często zmienia wytyczne odnośnie tworzenia reklam, przez co pozostawienie kampanii bez nadzoru skazuje ją na coraz gorsze wyniki jakości.

To jedynie kilka podstawowych błędów, które popełniają osoby nie posiadające odpowiedniego doświadczenia z narzędziem Google AdWords. Jeśli zatem chcesz, abyśmy poprowadzili tego typu kampanię za Ciebie – skontaktuj się z nami! Oferujemy atrakcyjne stawki za obsługę, comiesięczne raportowanie oraz codzienny monitoring.

Kliknij, aby zobaczyć oryginalne zdjęcia: 1234.

by Maurycy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Current day month ye@r *