Facebook w turystyce, turystyka w Facebooku

28 październik 2011
[Brak komentarzy] Dodaj Komentarz
[ 11898 ] Wyświetleń artykułu
Autor: Kamil

Poniżej przedstawiamy kilka wskazówek dla firm z branży turystycznej działających na Facebooku.

1. Wychwalaj swoją markę

Strona firmy Delta na Facebooku (tak zwany landing page) zbudowana jest tak , aby pokazywać nowości i zmiany. Informują oni swoich klientów o Wi-Fi w samolotach, nowych trasach, pierwszej klasie na przelotach regionalnych, a strona jest tak przygotowana, że można klikać „lubie to” na każdej z wiadomości.

2. Konkursy i prezenty

Każdy lubi wygrywać, więc daj swoim fanom coś wygrać. Czy to będzie darmowy przelot, noc w hotelu lub zniżkę – konkursy na Facebooku to świetny sposób na zaangażowanie lokalnej społeczności. Prosząc fanów do wrzucanie na tablicę różnych rzeczy, jako część na konkursu – fotografii, filmów, opinii – angażujemy ludzi i uaktywniamy ich.
Przykłady:
Kimpton Hotels and Restaurans – z okazji 30stych urodzin zorganizowali konkurs “Write here, Right now!” gdzie Fani mogli podzielić się wspomnieniami o sowich najlepszych urodzinach – poprzez haiku, wiersz lub sonet i zdjęcia – i 30 najlepszych zgłoszeń otrzymało bezpłatną noc w hotelu Kimpton.

Konkurs na Facebooku

Konkurs Virgin America w Chicago zorganizowane na specjalnej karcie, na której widzowie mogą przesyłać wideo. Zwycięzca wygrywa lotu z Chicago do Kalifornii konkurencyjnymi liniami, a potem darmową wycieczkę po Kalifornii i podróż z powrotem do Chicago inauguracyjnym lotem Virgin America do Windy City. Virgin liczy na to, że lot liniami Virgin America po doświadczeniach podróży u konkurencji przysporzy im kilku nowych fanów.

Konkurs na Facebooku - Virgin America
3. Dywersyfikacji Treści

Aktualizacji statusu są świetne, ale należy również mieszać treści, aby utrzymać zaangażowanie publiczności. Spróbuj mieszać filmy, zdjęcia, recenzje hoteli i restauracji w hotelu, jak również wskazówki dla podróżnych i aktualizacje związane z marką.

4. Zaoferuj rezerwacje na Facebooku

Konsumenci chcą aby planowania podróży było łatwe – pozwól im zarezerwować wakacje bez wychodzenia z Facebooka. Firmy z branży turystycznej które już to robią zazwyczaj moduł rezerwacji umieszczają na stronie głównej na Facebooku.

wyszukiwarka na Facebooku

5. Zabójcze zdjęcia

Czy ludzie podróżują służbowo czy dla przyjemności, miło jest być w pięknej scenerii. Pokaż klientom jak będzie wyglądał pobyt w hotelu – spa, basen, plaża, przyroda, lokalne zabytki, luksusowe restauracje – tylko musisz używać doskonałych fotografii , które sprawią, że trudno się będzie oprzeć. Wspaniałe zdjęcia są także skuteczne dla linii lotniczych, które mogą podkreślić scenerię różnych miejscowości.

Jetsetter - zdjęcia na Facebooku

Jetsetter Travel zawsze ma niesamowite fotografie i maksymalnie wykorzystuje ich potencjał na swojej stronie na Facebooku. Trudno sobie wyobrazić, żeby zdjęcie żyrafy nie sprawiło, że chcemy iść na safari 🙂

Masz jakie inne wskazówki dla firm z branży turystycznej do wykorzystania na Facebooku?

Daj nam znać w komentarzach.

by Kamil

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Current day month ye@r *