Posiadasz firmę i planujesz założyć sklep internetowy? A może masz już sklep i chcesz sprzedawać więcej? Pokażemy Ci jak w prosty sposób zwiększyć ilość sprzedawanych przez Ciebie produktów a także jak zachęcić klientów do zakupów w Twojej witrynie www! Z poniższego wpisu dowiesz się jakich narzędzi używać, by atrakcyjność świadczonych przez Ciebie usług wzrosła a klienci chcieli zostać z Tobą na dłużej.
1. Zadbaj o prostą nawigację
Zadbaj aby nawigacja na Twoich stronach internetowych była prosta i zrozumiała. Klient w łatwy sposób powinien odszukać wszystkie, interesujące go informacje. Wyszukiwanie produktów powinno odbywać się tak szybko jak to tylko możliwe. Zadbaj o dobrze widoczne menu i pasek wyszukiwania na każdej z podstron Twojej witryny www – te funkcje pozwolą klientowi w każdej chwili wrócić do strony głównej i ułatwią mu poruszanie się po Twojej stronie.
2. Zadbaj o prezentację wizualną sprzedawanych produktów
Ponieważ klienci kupujący online nie mają bezpośredniej styczności z interesującym ich produktem dużą uwagę zwracają na prezentowane zdjęcia. Zadbaj o to, by były odpowiedniej wielkości i rozdzielczości. Postaraj się też, by umieszczane fotografie nie ważyły zbyt dużo – w ten sposób możesz spowodować zwolnienie działania strony i zniechęcić klienta do dalszych zakupów. Optymalizuj swoje zdjęcia. Kompresja to programowe zmniejszanie rozmiaru pliku. Im większy stopień kompresji tym mniejszy plik zapisany w pamięci dysku. Szukasz narzędzia, które umożliwi Ci optymalizację plików graficznych? Sprawdź na www.tinypng.com i www. tinyjpg.com ! Odsyłamy Cię też do strony, której właściciele skompresowali wszystkie posiadane zdjęcia. Załączone na stronie zdjęcia prezentują się doskonale i w żadnej sposób nie obciążają funkcjonalności witryny www.ogrodprezentow.pl
3. Zdecyduj się na kupony lojalnościowe
Pewnie nie raz i nie dwa słyszałeś o programach lojalnościowych. To ten typ marketingu, którego celem jest utrzymanie pozyskanych klientów. Polega na premiowaniu powracających klientów i zachęcaniu ich do jak najczęstszego odwiedzania sklepu. Posiadasz sklep z odzieżą? Doskonałym pomysłem byłby rabat -10% na co dziesiąty zakupiony towar. Zachęcasz w ten sposób klientów do pozostania z Tobą na dłużej.
4. Bierz czynny udział w większych kampaniach marketingowych
Wiesz co to RTM ( Real Time Marketing)? To jedna z technik marketingu polegająca na szybkiej reakcji na bieżące wydarzenia czy informacje. Na pewno zdarzyło Ci się usłyszeć o Black Friday czy Cyber Monday. „Podpinając” się pod projekty o większym zasięgu, masz szanse trafić do większej grupy klientów. W ten sposób zwiększasz świadomość i rangę swojej marki. Kiedy klienci zobaczą Twoje logo obok innych, znanych już marek ich zaufanie do Ciebie wzrośnie.
5. Stosuj „cross selling”
„Cross selling” to inaczej gotowe propozycje handlowe. Badania psychologii społecznej wskazują, że klienci szybciej decydują się na zakup produktu, kiedy możliwość dokonywanego przez nich wyboru jest ograniczona. Zaskoczeni? Naukowcy dowiedli (Robert Cialdini Wywieranie wpływu na ludzi, E. Aronson Człowiek istota społeczna), że im mniej możliwości wyboru mamy tym szybciej podejmujemy decyzję. Wybierz dla klienta kilka gotowych propozycji (kompletów) np. spodnie i bluzkę lub czapkę i szalik – zobaczysz efekty przyjdą szybciej niż się spodziewasz !
6. Stosuj „up selling”
„Up selling” to metoda polegającą na sprzedawaniu droższego i bogatszego rozwiązania niż to z którym początkowo zgłosił się klient. Kupujący nie zawsze ograniczeni są budżetem. Nierzadko, jeśli prezentowana oferta okazuje się spełniać więcej oczekiwań klienta – ten decyduje się na droższą usługę. Jeśli dobrze uargumentujesz ofertę, którą sprzedajesz, masz dużą szansę, że klient się na nią zdecyduje.
7. Postaw na opinie
Opinie wyrażane w sieci to jedna z metod komunikacji użytkowników wszystkich witryn internetowych. Pozostawione komentarze są świadectwem odczuć internautów na temat interesujących ich usług i produktów. Przychylne, merytoryczne komentarze na pewno wzbudzą zaufanie Twoich obecnych i potencjalnych klientów. Ciekawym sposobem jest zaciąganie opinii z portalu społecznościowego Facebook, integracja sklepu z platformą Opineo (https://www.opineo.pl/) lub Trustedshops (https://business.trustedshops.pl/).
8. Postaw na zaufanie
Spora grupa klientów nie ma zaufania do zakupów e-commerce. Wielu z nich obawia się oszustwa, braku jakości, czy terminowego dostarczenia zamawianych produktów. W zakładce kontakt podepnij lokalizacje siedziby Twojej firmy, lub przedstaw wizerunki Twoich pracowników (oczywiście tylko za ich pozwoleniem). Klienci będą wiedzieli, że za witryną sklepu www, kryje się realna działalność, a pracownicy to prawdziwi ludzie z pasją.
9. Zadbaj o niski koszt dostawy
Z badań opinii społecznej wynika, że klienci chętniej decydują się na zakupy online, kiedy dostawa zamawianych przez nich produktów jest bezpłatna. Jeśli dopiero rozkręcasz firmę i nie możesz sobie na to pozwolić pomyśl o kompromisowym rozwiązaniu. Przykładem może być darmowa dostawa po przekroczeniu ustalonego przez Ciebie progu cenowego, powiedzmy: „DARMOWA DOSTAWA PRZY ZAKUPACH OD 500 zł” Klient decydujący się na kurtkę za 450 zł z pewnością chętnie wybierze też rękawiczki, które zapewnią mu darmową przesyłkę. Stosując rabaty czy promocje zachęcisz klientów do „dobierania” produktów Twoja sprzedaż wzrośnie!
10. Reklamuj się w sieci
Na pewno słyszałeś już powiedzenie „Reklama jest dźwignią handlu”. To prawda – bez działań marketingowych bardzo trudno utrzymać firmę na rynku. Zaplanuj staranną kampanię marketingową w popularnych kanałach takich jak: Google Ads, Facebook, czy Instagram. Pomogą Ci zwiększyć świadomość Twojej marki i pozyskać nowych klientów.
11. Zainstaluj certyfikat SSL
Certyfikat SSL jest narzędziem poświadczającym wiarygodność domeny lub domeny i jej właściciela. Potwierdza bezpieczeństwo szyfrowania danych przesyłanych pomiędzy użytkownikami a serwerem. Dzięki instalacji Certyfikatu SSL Twoi klienci będą mieli pewność, że dane które Tobie przekazują są chronione i w pełni bezpieczne.
12. Zadbaj o layout
Layout to element konstrukcji graficznej w którym ustala się ogólny wygląd tworzonej witryny ( np. rozmieszczenie treści, kolory, wielkość i rodzaj czcionki, rozmieszczenie zdjęć). Powiedzenie głosi „O gustach się nie dyskutuje”, jednak jest kilka detali, które spowodują, że Twój sklep internetowy będzie bardziej atrakcyjny: zadbaj o spójność wszystkich zakładek, postaraj się o jeden dominujący motyw dla całej strony www. Używaj ciemnych liter na jasnym tle – nie umieszczaj żółtych ani beżowych napisów – są niewidoczne i trudne w odczycie. Używaj nagłówków, które zorientują klienta w tematyce jaką chcesz mu przedstawić. „Mów” językiem odbiorców, używaj ikon, zdjęć i grafik. Spraw, by Twój interfejs był jak najbardziej przyjazny.
13. Uprość proces składania zamówienia
Klientom zależy na szybkim i prostym procesie zakupowym. Kiedy dodadzą już produkty do „koszyka” warto postarać się, aby sfinalizowali transakcję. Zaplanuj czytelny i łatwy sposób dokonywania płatności. Najlepiej aby odbywał się w maksymalnie trzech krokach. Żmudne wypełnianie zbyt wielu pól zniechęca większość klientów i skłania ich do rezygnacji.
14. Wybierz promocje i oferty specjalne
Wszyscy lubią promocje, zniżki i wyprzedaże. Zorganizuj przeceny sezonowe czy zniżki okolicznościowe. Takie działania przyciągają uwagę większej ilości użytkowników. Dzięki takim działaniom masz szansę na zwiększenie ilości potencjalnych klientów, Twoja marka kojarzy się bardzo pozytywnie, a Ty czyścisz magazyny z produktów ze starej kolekcji!
15. Dodaj coś za darmo
Klient szybciej zdecyduje się na zakup, kiedy dostanie coś za darmo. Dobrze byłoby gdyby na bezpłatnym gratisie znajdowało się logo Twojej firmy – to zwiększy świadomość marki ( np. jeśli masz sklep internetowy z odzieżą możesz do każdego zakupu dodawać darmową lnianą torbę na pranie. Na torbie niech znajduje się Twoje logo). Opisana metoda jest powszechnie znaną techniką marketingową. Psycholog społeczny R. Cialdini nazywa ją metodą wzajemności. Nikt z nas nie lubi mieć poczucia długu. Kiedy tylko czujemy, że ktoś oddał nam przysługę lub wyręczył w jakiejś czynności chcemy jak najszybciej „wyrównać rachunki” lub po prostu odwdzięczyć się. Te naturalną dyspozycję człowieka wykorzystują osoby zawodowo zajmujące się marketingiem. Kiedy w sklepie spożywczym ktoś częstuje Cię kawałkiem sera czy kostką czekolady tak naprawdę liczy, że będziesz chciał „odwdzięczyć się” za prezent kupując towar od marki, której produktem zostałeś poczęstowany!
Chcesz wiedzieć więcej? Sprawdź nas na www.olicom.com.pl. Nasi specjaliści pomogą Tobie zaprojektować witrynę www tak, aby wyróżniała się na tle konkurencji. Podpowiedzą też jak prowadzić skuteczne kampanie marketingowe w Google i na znanych portalach społecznościowych Facebook, Instagram czy Twitter.
Aby zobaczyć oryginalne zdjęcia, kliknij tutaj:
1 2
Fajniutki poradnik, który przydać się może wielu przedsiębiorcom 😉 Własny sklep może i posiada ogromne możliwości, ale trzeba też wiedzieć jak je wykorzystać 😉 Takie sposoby z pewnością nie zaszkodzą, a wręcz przeciwnie – pomogą 😉
Bardzo fajne porady, samo cross selling wydaje się ciekawym pomysłem, na który wcześniej aż tak nie zwracałem uwagi, chociaż jak teraz się zastanowić to zdarza mi się marudzić, że gdzieś jest za dużo produktów i trzeba wybierać 🙂 Do tego zestawienia spokojnie można dorzucić też newsletter dla subsktrybentów chociaż sam za tym nie przepadam, oraz aktywne pozyskiwanie klientów za pomocą social mediów, co za razem jest świetnym miejscem do budowania pozytywnych relacji z klientem i jakości marki.
Świetny poradnik. Ważne jest, aby nasze treści były zrozumiałe dla konsumentów. Dzięki temu chętniej będą przeglądać naszą stronę i wracać do niej. Warto też pozycjonować stronę sklepu.